اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

آموزش فنی و حرفه‌ای در خط مقدم مبارزه با بیکاری قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ی گفت: امروزه آموزش فنی و حرفه‌ای در خط مقدم مبارزه با بیکاری قرار دارد و باید نگاه ویژه‌ای به این مقوله و همچنین انگیزه افراد شاغل در این مجموعه پدید آید.

آموزش فنی و حرفه‌ای در خط مقدم مبارزه با بیکاری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، کوروش پرند در دیدار با کارکنان و مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای در زاهدان اظهار داشت: دست اندرکاران این سازمان باید بیش از پیش به نقش کلیدی خود به منظور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور توجه کرده و به توانمندی خود در این راستا بیفزایند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری یکی از مسائلی است که همواره به عنوان دغدغه‌های دولتمردان مطرح بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ی با بیان اینکه اشتغال به عنوان یکی از جمله مشکلات جدی در سراسر نقاط دنیا فراگیر شده است ادامه داد: آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلیدی‌ترین شرط برای اشتغال پایدار و رفع بیکاری در جامعه است.

پرند همچنین نجات سیستم آموزشی را مدیون توجه به نظام آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: آموزش مهارت‌های فناوری به منظور تعدیل در نظام آموزشی نظری ایجاد شده است و با استفاده از این موضوع در طول یک برنامه پنج ساله می‌توان سطح دانش و قابلیت‌های دانشجویان مهارتی و  نظری را به تعادل رساند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های کلی اشتغال و برنامه پنجم توسعه و نظام جامع مهارت فناوری، سند راهبردی مهارت فناوری در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی شده است که دارای هشت راهبرد، تعداد  27 سیاست و 250 برنامه است که نخستین راهبرد آن در زمینه حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ی طراحی نظام جامع مهارت فناوری را شامل سه زیر نظام مهارت‌های فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال عنوان کرد و افزود: صلاحیت حرفه‌ای در این نظام در گرو  کسب تجربه کاری، دارا بودن گواهینامه، کسب مهارت، مدرک، اخلاق حرفه‌ای و آمادگی جسمانی است.

پرند همچنین از اعتبار بخشی آموزشی به سازمان در سطح بین‌المللی به عنوان یکی از نکات مورد غفلت واقع شده یاد کرد.

در این مراسم با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نمایندگان مراکز استان، نماینده رؤسای مراکز در استان و آموزشگاه‌های آزاد به مشکلات مطروحه و سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول