اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین:

هیئت امنا وقف فرهنگی را در مساجد نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: هیئت‌ امنا باید با روش‌های مختلف فرهنگ وقف کردن را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مساجد نهادینه کنند.

هیئت امنا وقف فرهنگی را در مساجد نهادینه کنند

حجت‌ الاسلام علی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مسئولان مربوطه در مساجد از جمله هیئت‌ امنا و ائمه‌ جماعات باید راهکارها، روش‌ها و شیوه‌های مختلف فرهنگ وقف کردن را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه در مساجد نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه مردم آگاهانه و با اندیشه و تفکر کالاهای خود را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مسجد وقف و انفاق کنند، ابراز داشت: با تحقق این امر می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را در جامعه برطرف کرد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه هیئت‌ امنا و ائمه‌ جماعات با معرفی نیازهای ضروری جامعه در مساجد می‌توانند مردم را راهنمایی کنند تا اموال خود را در چه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف کنند، افزود: با اجرای این هدف فرهنگ اسلامی در بین مردم افزایش و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه هیئت‌ امنا و ائمه‌ جماعات باید در مساجد وقف فرهنگی را در بین مردم به آنان معرفی و الگوسازی کنند، اذعان داشت: وقف کردن در این زمینه اهمیت بسیاری در دین اسلام دارد و موجب سعادتمندی افراد در دنیا و آخرت می‌شود بر این اساس اقشار مختلف جامعه باید در اجرای این وقف نیز مصمم‌تر باشند.

رمضانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف برکات و ثمرات فراوانی برای مردم دارد، خاطر نشان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ بین اقشار مختلف جامعه موجب رشد و پیشرفت کشور در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود و بسیاری از مشکلات را در جامعه برطرف می‌کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه در مساجد از جمله هیئت‌ امنا می‌توانند فرش و پشتی که در مساجد کهنه و مندرس هستند به نحو احسن تبدیل کنند، عنوان کرد: آنان با فروش این کالاها می‌توانند اقلامی مانند سجادیه نو و زیبا خریداری کنند و آن را در مساجد بگذارنند تا مردم از آنها استفاده بهینه کنند.

وی با بیان اینکه تبدیل کردن کالاهای وقفی به نحو احسن در مساجد باید با اجازه واقف باشد در غیر این صورت نمی‌توان این کار را انجام داد، ابراز داشت: مسئولان مربوطه این مکان مقدس برای برطرف کردن این مشکل باید در ابتدای گرفتن این کالاها مانند فرش و پشتی از واقفان اجازه بگیرند در صورت نیاز کالاهای آنان را به نحو احسن تبدیل کنند.

این مسئول ادامه داد: هیئت امنا با اجرای این اقدام در تبدیل کردن کالاهای وقف شده در مساجد به نحو احسن هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند در صورت کهنه شدن کالاهای وقفی در مساجد را به فروش برسانند و سود آن را برای خرید فرش و پشتی نو هزینه کنند تا با خرید این کالاها مساجد را زیبا کنند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه دین اسلام زیبایی بی‌نظیر دارد که برای آحاد جامعه تبلور جذابیت است، متذکر شد: مساجد باید به مکان‌های زیبایی تبدیل شوند تا حضور اقشار مختلف جامعه در این مکان مقدس پررنگ‌تر باشد.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول