اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه خلخال:

جاودانگی وقف به نیت الهی‌گونه آن است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال گفت:‌ جاودانگی وقف به نیات خداپسندانه و خیر‌خواهانه آن است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد جامعه باشد.

جاودانگی وقف به نیت الهی‌گونه آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب ظهر امروز در نشست هیئت امنای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهر اظهار داشت: اگر وقف را احسان و صدقه ماندگار بدانیم قطعاً عواید آن صرف توسعه و رونق اقتصادی و تحولی جامعه شده و بیش از هر زمان دیگر پایداری نتایج و ثمرات آن را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و سنت ماندگار وقف در بین مردم خاطرنشان کرد: از دیرباز افرادی برای سهیم شدن در کارهای خیر و ماندگار بخشی از مال خود را در قالب زمین، خانه و باغ برای رفاه حال و بهبود اوضاع زندگی مردم وقف می‌کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال یادآور شد: در دو نوع وقف عام و خاص ما سعی می‌کنیم بر اساس نیات واقف عمل کنیم و در‌آمد حاصل از مکان وقف را صرف امور متناسب با نیازمندی‌ها و خواست عموم جامعه کنیم.

علی‌نسب گفت: بیشترین نیات واقفان در این شهرستان شامل برگزاری روضه امام حسین (ع) پختن غذای نذری و همچنین دستگیری از فقرا است که در شهرستان خلخال سعی می‌شود به این نیات عمل شود.

این مسئول گفت: وقف خاص مشمول افراد و گروه خاصی می‌شود که بنا به وصیت و نیت واقف تنها اقشار خاصی مانند ایتام، بیماران و ابن سبیل می‌توانند از در‌آمد حاصل از موقوفات استفاده کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال ضرورت ساماندهی،‌ نظارت و نگهداری موقوفات و احیای آنها برای کسب در‌آمد بیشتر با هدف تامین منابع و زیر‌ساخت‌های اقتصادی و همچنین کمک به نیازمندان و تبلیغ دین را مهمترین وظایف اوقاف و رویکرد آنها برشمرد.

علی‌نسب بیان داشت: در سال جاری نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در حوزه احیا و مرمت موقوفات هزینه شده است.

وی افزود: این اعتبارات صرف اجرای پروژه‌های مرمت، بهسازی و بازسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شده که شامل امامزاده سید دانیال، سید احمد معراجی، امامزاده عبدالله،‌ سید ابوالقاسم روستای کالار و امامزاده قاضیلر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال‌‌ ادامه داد: در کنار آن مقاوم‌سازی و مرمت بیش از 260 باب مسجد نیز در اولویت قرار گرفته است.

علی‌نسب گفت: اداره اوقاف خلخال رتبه نخست استانی را در امر رسیدگی به بقاع متبرکه و امامزاده‌ها کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: در‌آمد حاصل از نذورات مردمی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه صرف فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی همان منطقه می‌شود.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول