اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

تمامی اسناد وقفی ثبت الکترونیکی شد/وقف ماندگارترین عمل‌ است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت الکترونیکی تمامی اسناد وقفی کشور در این سازمان خبر داد.

تمامی اسناد وقفی ثبت الکترونیکی شد/وقف ماندگارترین عمل‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت الاسلام علی محمدی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در حال حاضر تمامی اسناد وقفی موجود در کشور به صورت الکترونیکی به ثبت رسیده و ادامه این روند همچنان در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن ثبت اسناد وقفی مزایای بسیار ارزشمندی داشته که دسترسی سریع و آسان به اسناد و بهتر شدن شرایط نگهداری اسناد از مزایای الکترونیکی شدن است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بر اهمیت وقف در جامعه اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند ساز و کارهایی است که مسئولان مربوطه باید بکوشند با تعریف این سازوکارها، زمینه نهادینه شدن فرهنگ وقف را در جامعه فراهم سازند.

محمدی با تأکید بر اینکه وقف عملی ماندگار است و برای وقف کننده آثار و برکات ارزشمندی به همراه دارد، بیان کرد: وقف ماندگارترین عملی است که خدا برای آن اجر و ثواب بالایی در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همواره نقش بسیار مؤثری در نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه دارد که امانت‌داری، عمل به نیات واقفین و فرهنگ‌سازی در این زمینه از مهم‌ترین وظایف این سازمان در نهادینه سازی فرهنگ وقف است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: یکی از اقدامات ارزشمند اداره اوقاف استان در زمینه وقف، راه‌اندازی سامانه جامع و بانک اطلاعاتی اوقاف در استان است که این اقدام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول