اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس رسانه:

آسیب‌شناسی وقف در ایلام ضروری است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسئول رسانه در استان ایلام گفت: آسیب‌شناسی مغفول ماندن وقف در ایلام ضروری است.

آسیب‌شناسی وقف در ایلام ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پژمان مهدوی‌فر صبح امروز در همایش وقف و رسانه در سالن اجتماعات سازمان صدا و سیمای مرکز ایلام اظهار داشت: باید در خصوص این فرهنگ الهی و ترویج آن یعنی وقف تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان ایلام موضوع وقف مهجور و مظلوم بوده که باید در راستای احیای این فرهنگ ناب الهی تلاش شود.

این مسئول رسانه‌ای اضافه کرد: بخشی از مظلومیت و مهجور ماندن موضوع وقف به عملکرد مسئولان و دست‌اندرکاران وقف در سال‌های گذشته بر می‌گردد.

مهدوی‌فر تصریح کرد: البته بنده به عنوان یک فرد رسانه‌ای از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام کمال تقدیر و تشکر را دارم اگر چه استارت ارتباط با رسانه‌ها و معرفی حوزه وقف از زمان حجت‌الاسلام نوروزی مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان ایلام زده شد اما در زمان حضور حجت‌الاسلام کاروند که در راس این مجموعه قرار گرفت به اوج خود رسیده که امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

* آسیب‌شناسی مغفول ماندن وقف در ایلام ضروری است

وی ادامه داد: اگر از تعریف فقهی و فلسفی وقف در این جلسه خودداری کنیم چون حاضران در این نشست از علما و صاحبنظران موضوع هستند باید به آسیب‌شناسی موضوع بیشتر توجه شود.

این مسئول اضافه کرد: در واقع رسانه‌ها این ابزار و توانایی را دارند که در این عرصه وارد شده و موضوع را واکاوی کنند.

* استفاده از نخبگان با مقبولیت اجتماعی در باز معرفی وقف کارساز است

مهدوی‌فر تصریح کرد: با استفاده از افراد معتمد و با مقبولیت اجتماعی می‌توان موضوع وقف را در جامعه باز معرفی کرد.

سرپرست خبرگزاری فارس استان ایلام گفت: خبرگزاری فارس هم آمادگی کامل دارد در این راستا ورود کرده و موضوع را بازکاوی و معرفی کند.

وی ادامه داد: خبرگزاری فارس افزون بر اینکه در انتشار و انعکاس اخبار استان در تلاش است، سعی کرده به نحوی در حوزه جهت‌دهی افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای هم نقش خوبی ایفا کند. 

این مسئول اضافه کرد: جریان‌سازی در خبرگزاری فارس مختص حوزه سیاسی استان نیست بلکه در خیلی‌ از حوزه‌ها از جمله بخش فرهنگی نیز ورود شده است.

مهدوی‌فر تصریح کرد: اگر در خصوص این موضوع در خبرگزاری فارس به یک مبحث مصداقی برسیم می‌توان به خبر «احیای 7 هزار هکتار از اراضی غلامرضا خان والی ایلام» اشاره کرد.

این کارشناس مسئول رسانه در استان ایلام گفت: این خبر روزهای پیش در خبرگزاری فارس منتشر شد که از زوایای مختلف و از منظر مخاطبان بازخورد فراوانی در جامعه داشت.

وی ادامه داد: این مطلب نیز در نشست مشترک اصحاب رسانه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تهیه شد که خبرگزاری فارس از زاویه‌ای جدید به موضوعات مطرح شده در این نشست پرداخت که به اذعان خود مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام این خبر بازخورد و بازتاب زیادی در جامعه داشته است.

* صیانت از نیت واقفان در اداره کل اوقاف و امور خیریه نیازمند تکرار و باز معرفی است

این مسئول رسانه‌ای اضافه کرد: در انتشار این خبر توجه فراوانی به معرفی فرهنگ وقف در جامعه شده و از همه مهمتر از زاویه اعتمادسازی به مسئولان وقف در نگهداری و صیانت از موقوفه‌ها و اجرای نیت واقفان توجه و عنایت شده است.

مهدوی‌فر تصریح کرد: با کمک رسانه و تلاش دست‌اندرکاران آن می‌توان موضوع وقف را در جامعه نهادینه کرد.

رئیس خبرگزاری فارس استان ایلام گفت: این رسانه در استان ایلام نیز به سهم خود در این راستا تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول