اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رجبی دوانی:

اسلام به برکت انقلاب به دنیا شناسانده شد

خبرگزاری فارس: کارشناس تاریخ اسلام گفت: انقلاب اسلامی زمینه حکومت ولایت را فراهم کرد و به برکت آن شیعه و اسلام به دنیا شناسانده شد.

اسلام به برکت انقلاب به دنیا شناسانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسین رجبی دوانی در جمع اساتید کاشانی اظهار داشت: مردم به خاطر ولایت انقلاب اسلامی را پذیرفتند و از آن حمایت کردند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران در ولایت‌مداری حتی در صدر اسلام هم نظیر ندارند افزود: مردم متعهد و پایبند به ارزش‌های اسلامی هر چیزی و شخصی را در سایه ولایت می‌پذیرند و حمایت می‌کنند.

به گفته وی، خط سرخ شهادت و انتظار موعود جهانی دو بال امامت و ولایت است که مردم ایران تا کنون با کمک آن توانستند در مقابل همه توطئه‌های دشمن بایستند و با مقاومت و ایثارگری از حکومت ولایی خود دفاع کنند.

کارشناس تاریخ اسلام تأکید کرد: استقبال از شهادت با الهام و الگوپذیری از قیام سیدالشهدا و انتظار فرج برای ظهور حضرت مهدی(عج) دو ویژگی اصلی و سازنده مردم ولایت‌مدار ایران در حفظ و تدوام نظام است.

رجبی دوانی با اشاره به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت حفظ جمهوری اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی حکومت الهی و نظام ولایت را تشکیل داد بنابراین حفظ و معرفی این نظام ولایی به همه دنیا نه تنها ضروری است بلکه وظیفه تمام جهانیان را حمایت از آن و معرفی به همگان دانست.

به گفته وی، از آنجا که قابلیت ولایت‌مداری و حمایت مردم ایران زمینه‌ساز حکومت جمهوری اسلامی شد امام فرمودند این نظام، نظام ولایت است که باید به همه دنیا معرفی شود.

این تاریخ‌شناس اسلامی متذکر شد: ولایی بودن و توسعه حکومت اسلامی و الهی یکی از دلایلی است که دشمنان هم به جنگ انقلاب آمدند چون نمی‌خواهند همه دنیا این حکومت الهی را بشناسد و حکومت اسلامی در دنیا حاکم شود.

رجبی دوانی با یادآوری تأکیدهای مقام معظم رهبری بر لزوم رسیدن به پیشرفت در عرصه های معنوی، فناوری، اقتصادی و نظامی برای جهانی کردن حکومت اسلامی افزود: وظیفه ما در توسعه حکومت اسلامی اجرای فرامین معظم‌له و تحقق آرمان‌های حکیمانه و مدبرانه ایشان در امر پیشرفت و آبادانی کشور در همه حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تا کنون برای مقابله با مسلمانان از دریچه مذاهب اسلامی وارد شده و روی آنها کار کردند بیان داشت: آنها می‌خواستند راه‌های نفوذ و تسلط بر مسلمانان را پیدا کنند و توانستند با تحقیق و بررسی در شناخت عقاید آنان با استفاده از همان عقاید به این تسلط برسند به عنوان مثال برخی عقاید وهابیت که آنان را به مسئول اجرای اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه مبدل کرده است.

رجبی دوانی با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب اسلامی متوجه ایران و شیعه شدند عنوان کرد: آنها با خود گفتند شیعه دارای چه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی است که دیگر مذاهب ندارند و از چه قدرت‌هایی بهره‌مند است که مقابل حکومتی مانند پهلوی ایستاد و آن را ساقط کرد و توانست حکومت اسلامی را تشکیل دهد.

این نویسنده و پژوهشگر برجسته کشورمان یادآور شد: دشمنان در صدد آن شدند تا ببینند انقلاب اسلامی که به اذعان داعیان زلزله‌ای در جهان ایجاد کرد چه حرکتی است که اسلام و شیعه را به دنیا شناساند و همه را تحت تأثیر خود قرار داد.

رجبی دوانی افزود: سران دشمنان با کمک مشاوران یهودی خود که از مستشرقان و محققان مطلعی هستند نقاط قوت اسلام را شناسایی کردند تا برنامه‌های تهدیدآمیز و خصمانه خود را برای براندازی و مقابله با این نظام و حکومت تدوین و طراحی کنند.

وی افزود: دشمنان پس از شناسایی قدرت شیعه و مسلمانان در تشکیل حکومت با برپایی کرسی‌های شیعه‌ شناسی راهکارهای مقابله با اسلام و مسلمانان را برای سران خود طراحی و برنامه‌ریزی کردند تا با طرح مباحث تشکیک‌ آفرین اعتقادات مردم را سست کنند چون آنها می‌دانند اسلام حقیقی زیر بار سلطه کافران نمی‌رود.

به گفته وی، دستیابی ایران به پیشرفت‌های بی‌نظیر هسته‌ای یکی دیگر از عواملی است که دشمن را به وحشت انداخته و به همین دلیل است که کشور ما را همه گونه تحریم کرده است چون متخصصان جوان، نخبه، متعهد و غیرتمند ایرانی با روش ابداعی غیر از روش معمول در دنیا به این پیشرفت رسیده‌اند.

انتهای پیام/2406/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول