اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن خراسان شمالی خبر داد

جمع‌آوری 1650 قلم کالای آرایش و بهداشتی قاچاق در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی چند روز اخیر یک‌هزار و 650 قلم انواع کالای آرایش و بهداشتی قاچاق از بازار این استان جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 1650 قلم کالای آرایش و بهداشتی قاچاق در خراسان شمالی

حبیب الله عطاردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اجباری بودن نصب برچسب شبنم بر روی کالاهای خارجی در واحدهای صنفی تصریح کرد: طی مرحله نخست اجرای این طرح در استان 41هزار و 500 بارکد توزیع و نصب شده است.

وی با بیان اینکه 90 هزار برچسب در قالب اجرای این طرح درخواست شده بود گفت: بخشی از این توزیع شده و معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی آمادگی داشته تا در صورت درخواست بقیه را در اختیار واحدهای صنفی قرار دهد.

عطاردی اظهار کرد: برای افزایش سرعت کار نصب برچسب کارگزاران ما در اتحادیه‌ها مستقر خواهند شد و در کوتاهترین زمان ممکن برچسب طرح در اختیار فروشندگان قرار خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را در بازار گسترش می‌دهد افزود: با الصاق این برچسب بر روی کالاهای وارداتی مصرف کنندگان از قاچاق نبودن کالای خریداری شده اطمینان می‌یابند.

وی تصریح کرد: در این راستا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی به همراه دیگر متولیان امر کار بازرسی از واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار داده و هر کالایی که این برچسب را نداشته باشد، ضبط خواهند کرد.

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی کالاهای بدون برچسب شبنم پس از جمع آوری از سطح فروشگاه‌ها با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود تا تصمیم لازم درباره صاحبان آن گرفته شود.

وی از تمام اتحادیه‌های صنفی مشمول طرح خواست فرم‌های خود اظهاری طرح را پر کنند و با ارسال آن به سازمان صنعت، معدن و تجارت، در اسرع وقت برچسب شبنم برای کالاها صادر شود.

عطاردی خاطرنشان کرد: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی در حقیقت ایجاد سامانه‌ای را دنبال می‌کند که در آن همه مردم می‌توانند تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه دوربین دار و با استفاده از نرم‌افزاری که در اختیار قرار گرفته است، علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی، از مشوق‌های اعتباری نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/63002//غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول