اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رودهن

ریزپردازنده هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی اختراع شد

خبرگزاری فارس: ریزپردازنده هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اختراع شد.

ریزپردازنده هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی اختراع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دکتر عباس عباس‏زاده‏شهری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و استاد واحد رودهن با طرح اختراع «ریزپردازنده هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی» موفق به کسب مدال طلا در نمایشگاه بین‏المللی اختراعات وزارت علوم، کرواسی (زاگرب- 2012) شد.

عباس‏زاده‏شهری در این باره عنوان کرد: درگذشته تنها برای مخازن بزرگ شبیه‏سازی و مطالعات مخزن انجام می‏گرفت و مخازن کوچک، با توجه به وقت‏گیر بودن مطالعات و شبیه‏‌سازی مخزن و همچنین هزینه بالای آن تحت شبیه‏‌سازی قرار نمی‏‏گرفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز مخازن کوچک نیز توسط شبیه‏‌سازهای کوچک، شبیه‏‌سازی و مدیریت می‏شوند و این طرح امکان شناسایی رفتار مخزن در حال حاضر و آینده تحت حالات و سناریوهای مختلف را فراهم می‏‌سازد و مهم‏ترین تصمیم‏ها را در جهت مدیریت مخزن امکان‏‌پذیر می‏کند که معنای آن توانایی ارزیابی فنی و اقتصادی طرح‏ها و عملیات ازدیاد برداشت از مخازن و بهینه‏‌سازی آن است.

این مخترع عنوان کرد: صنعت نفت تقریباً در تمام فرآیندها احتیاج به موادی مستحکم و مطمئن دارد؛ با ساخت موادی در مقیاس نانو می‌توان تجهیزاتی سبک‏تر، مقاومتر و محکم‏تر از محصولات امروزی تولید کرد.

عباس‏زاده‏شهری بیان داشت: علم نانو می‏تواند به بهبود تولید نفت و گاز با تسهیل جدایش نفت و گاز در داخل مخزن کمک کند.

مدل کردن مخزن یکی از مهم‏ترین بخش‏های مدیریت مخزن استو این طرح و ایده اختراع که توسط دکتر عباس عباس‏زاده‏شهری، مهندس روشنک رجبلو، دکتر حجت نوروزی و کامبیز مهدی‏زاده‏فرساد ارائه و با ارائه‏ای شایسته موفق به کسب مدال طلا در مسابقات کرواسی شد.

در کارنامه پژوهشی دکتر عباس‏زاده‏شهری، سوابقی از جمله چاپ بیش از 32 فقره مقاله با نمایه ISI، ISC و علمی- پژوهشی، بیش از 60 فقره مقاله در کنفرانس‏های معتبر علمی و بین‏‌المللی، تالیف سه جلد کتاب، 9 اختراع ثبت شده، چندین طرح پژوهشی انجام شده، عضویت در هیئت تحریریه چند مجله بین‏المللی و... دیده می‏شود.

انتهای پیام/2568/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول