اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط متخصصان داخلی محقق شد

اختراع دستگاه مخلوط کننده سوخت و هوا در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: دستگاه مخلوط کننده سوخت و هوا در پارس جنوبی در سال تولید ملی طراحی و ساخته شد.

اختراع دستگاه مخلوط کننده سوخت و هوا در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، دستگاه مخلوط کننده سوخت و هوا برای استفاده در مشعل‌های پیش مخلوط توسط محمدرضا رضایی کارشناس ارشد تعمیرات مکانیک پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شد.

مخترع این دستگاه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد شرایطی برای مولکول‌های سوخت به منظور اختلاط حداکثری با مولکول‌های هوا به‌طور ایده مطرح و بعد از تحقیق و تحلیل‌های بسیار به تولید رسید.

محمدرضا رضایی افزود: این اختراع با ساختار فیزیکی خود همواره تلاش کرده تا شرایط مساعدی را برای بهسوزی مشعل‌های پیش مخلوط فراهم کند.

وی در ادامه به یکی از نوآوری‌های این طرح اشاره کرد و یادآور شد: از نوآوری آن ایجاد حداکثر بی‌نظمی در مسیرهای برخورد سوخت و هوا در عین با نظم بودن قطعات در فرآیند طراحی و ساخت است.

این مخترع به اهمیت اختراع خود اشاره کرد و یادآور شد: این طرح کاملاً انحصاری است که بعد از چند مرحله اصلاحیه به ثبت رسیده و تولید شده است؛ از آنجایی که درحال ساخت نسل جدیدی از مشعل‌های پیش مخلوط به نام مشعل محیط متخلخل با نسبت کاهش زیاد بودم در تفکر فرو رفتم که چطور می‌توان قبل از ورود سوخت و هوا به مشعل، مولکول‌های سوخت را به‌طور یکنواخت در بین مولکول‌های هوا قرار داد تا علاوه بر داشتن احتراقی کامل در مشعل بتوان در کمترین نسبت هم ارزی سوخت و هوا (نسبت کاهش زیاد) پایداری شعله را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این راه‌حل‌ها تلاش برای بهسوزی و ایجاد احتراقی تقریباً کامل در مشعل‌های پیش مخلوط است؛ تلاش برای ایجاد شعله آبی به دور از هیدروکربن‌های نسوخته و آلاینده‌های زیست محیطی درون مشعل‌ها را می‌توان هدف اصلی تولیدکنندگان آنها برای مصارف گوناگون در نظر گرفت.

رضایی اظهار امیدواری کرد که با تولید و ساخت نسل جدیدی از مشعل‌های محیط متخلخل در آینده نزدیک، پالایشگاه‌ها می‌توانند از این مشعل‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/2451/ج20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول