اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر

3 سوداگر مرگ در قزوین به دار مجازات آویخته شدند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با هدف تشدید مبارزه با سوداگران مرگ و تأمین سلامت جامعه و در راستای اجرای احکام اسلامی سه سوداگر مرگ در قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

3 سوداگر مرگ در قزوین به دار مجازات آویخته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌ الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، اظهار داشت: دستگاه قضایی این استان همچنان که بارها اعلام کرده به مبارزه با سوداگران مرگ ادامه خواهد داد و استان قزوین را برای قاچاقچیان و سایر بزهکاران ناامن خواهیم کرد.

وی با اشاره خلاصه جریان پرونده محکومان بیان کرد: در تاریخ سوم اسفند ماه سال 89 در عوارضی پلیس راه قزوین ـ زنجان خودرو شخصی متعلق به (ف.خ) و به سرنشینی برادرش که مورد بازرسی قرار می‌گیرد که از داخل کاپوت خودرو مقدار 500 گرم شیشه در بسته‌‌های مختلف و 995 گرم حشیش به همراه مقادیری مشروب الکلی که به طرز ماهرانه‌ایی در زیر آب پاش و موتور جاساز شده بود کشف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: با توجه به ادعای سرنشین خودرو به نام ک.خ، مبنی بر عدم اطلاع برادرش که رانندگی خودرو را برعهده داشته و با توجه به پذیرش مسئولیت از سوی وی و اقرار صریح نامبرده به ارتکاب حمل مواد با ارجاع پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین پس از طی مراحل قانونی، حکم بر مجازات متهم ردیف اول ک.خ، 28 ساله، مجرد،اهل نهاوند ـ همدان و ساکن کرج به دو سال حبس تعزیری، 50 ضربه شلاق، 15 میلیون ریال جزای نقدی و اعدام صادر و در خصوص متهم ف.خ رأی به برائت نامبرده از بزه اتهامی صادر می‌شود.

گفتنی است محکوم علیه در زمان دستگیری مکرراً به مأموران پیشنهاد رشوه می‌داده و در طول مراحل داد رسی نیز هیچگونه همکاری در راستای دستگیری عوامل اصلی توزیع و فروش مواد به عمل نیاورده است.

صادقی نیارکی عنوان کرد: همچنین در تاریخ 16 مرداد ماه سال 90 مأموران یگان امداد در عوارضی شماره دو قزوین ـ زنجان به یک دستگاه خودروی پراید به رانندگی متهم ع.ن و سرنشینی ع.ح مشکوک شده که پس از صدور دستور ایست، پس از توقف کوتاه به محض حضور مأموران سریعاً متواری و نهایتاً پس از تعقیب و گریز با تیراندازی هوایی و مسدود کردن مسیر عبور، خودرو متوقف می‌شود که با وجود توقف خودرو بلافاصله  نامبردگان اقدام به فرار می‌کنند که با تلاش مأموران دستگیر و پس از بررسی مقادیر کمی مواد مخدر روانگردان شیشه و یک عدد پایپ از متهمان کشف می‌شود، ولی با هوشیاری مأموران انتظامی و یگان امداد به منظور اینکه متهمان دو بار اقدام به فرار می‌کنند، ساک دستی محتوای 990 گرم مواد مخدر روانگردان شیشه در چند کیلومتری اتومبیل در کنار اتوبان یافت می‌شود که متهمان در مراجع انتظامی به ارتکاب بزه مذکور اقرار و با رسیدگی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین به پرونده مذکور، متهم ردیف اول ع.‌ن 34 ساله، متاهل، اهل و ساکن بناب و متهم ردیف دوم ع.ح 41 ساله، متاهل، اهل و ساکن مراغه هر دو به پرداخت جزای نقدی، شلاق و اعدام محکوم می‌شوند.

وی افزود: سرعت، دقت و قاطعیت در برابر سوداگرانی که موجبات تباهی جوانان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند تا ریشه کنی این معضل خانمان‌سوز ادامه دارد و با قاطعیت تمام در این مسیر گام خواهیم برداشت و احکام الهی را اجرا می‌کنیم و در این مسیر با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و قضایی در برابر کسانی که بخواهند با اعمال غیر انسانی گام بردارند و موجبات فروپاشی خانواد‌ه‌ها را فراهم کنند بدون اغماض و با شدت برخورد خواهد کرد.

دادستان قزوین خاطر نشان کرد: پس از رسیدگی به پرونده اتهامی نامبردگان و صدور رأی محکومیت، در پی اعتراض نامبردگان به آراء صادره، مراتب اعتراض آنان به دادستانی کل کشور ارسال که با رد اعتراض، آراء صادره عینا مورد تأیید دادستان کل کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین نامبردگان طی دو نوبت، از کمیسیون عفو و تخفیف مجازات، تقاضای عفو و تخفیف می‌کنند که تقاضای آنان پس از طرح در کمیسیون مربوطه در استان و مرکز رد می‌شود و نهایتاً با دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر بلامانع بودن اجرای احکام صادره، نامبردگان امروز به دار مجازات آویخته شدند.

گفتنی است حکم اعدام نامبردگان با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، مسئولان ندامتگاه مرکزی، نمایندگانی از نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، تبلیغات اسلامی و پزشکی قانونی امروز در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول