اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای تامین استان هرمزگان:

مجازات مجرم باید سبب ایجاد حس بازدارندگی شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای تامین هرمزگان گفت: مجازات مجرم وقتی موفق عمل کرده است که موجب ایجاد حس بازدارندگی در این افراد شود.

مجازات مجرم باید سبب ایجاد حس بازدارندگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در دیدار با رئیس زندان‌های کل کشور و مدیر کل دادگستری استان بر تلاش بیشتر در راستای پیشگیری از جرم تاکید کرد و اظهار داشت: در این حوزه باید همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات و سازمان‌ها دارای وظیفه شوند تا حرکتی هماهنگ در تمام سطوح جامعه شکل گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که بیشترین تاثیرگذاری را در بحث پیشگیری دارند در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی هستند که می‌توان وظایف سنگین‌تری را برای آنها تعیین نمود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: البته سایر ادارات نیز نباید مستثنی شوند و اگر بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده درست کنیم می‌توان به نتایج متحیرانه‌ای در کاهش وقوع جرم دست یابیم.

وی مجازات و زندان را وقتی موفق دانست که موجب ایجاد حس بازدارندگی در جامعه شود و عنوان کرد: اقدامات و برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کنیم که موجب ایجاد حس بازدارندگی و خود کنترلی در میان افراد جامعه شود و تنها مجازات کردن و تنبیه مجرم ملاک نباشد.

عزیزی بیان داشت: قطعاً هیچ کس مایل به زندان رفتن و یا زندانی کردن نیست و تمام اقدامات برای ایجاد امنیت در جامعه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد که در واقع هدف باید این چنین تعریف شود.

وی ادامه داد: ظرفیت شوراهای شهرستان و روستاها را هیچگاه فراموش نکنیم که همانا ‌ارتباط‌ مستقیم این افراد با سطوح جامعه می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرم داشته باشد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول