اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

روحانیون روحیه همدلی را در میان مردم تقویت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: یکی از مهم‌‌ترین اقداماتی که روحانیون باید در سرلوحه امور خود قرار دهند، تقویت روحیه همدلی و وحدت در میان مردم است.

روحانیون روحیه همدلی را در میان مردم تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و روحانیون شهرستان ابرکوه اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف روحانیون و مبلغان، تقویت روحیه همدلی در میان مردم است.

وی خطاب به روحانیون و مبلغان عنوان کرد: وحدت و همدلی را در بین مردم نهادینه کنید و با ترویج فرهنگ دینی از چهره دین خرافه زدایی کنید.

امام جمعه ابرکوه افزود: باید از ظرفیت‌های مذهبی شهرستان به نحو احسن استفاده کنید و فرصت‌ها را در ترویج فرهنگ دینی، درس‌های عاشورا و اربعین حسینی مغتنم بشمارید.

حسینی ادامه داد: شاخصه مردم شهر و روستا در شهرستان ابرکوه تعبد و تدین است و این شاخصه همواره در طول تاریخ کهن این خطه درخشندگی داشته و بر همین اساس است که در طی تاریخ خواستگاه علما و فرزانگان، شعرا و ادب دوستان و هنرمندان بوده است.

حسینی بیان کرد: اگر مبلغان دینی از این فرصت حسن استفاده را داشته باشند، به یقین این دیار دارالسعاده دیگر بار اعتلا پیدا می‌کند و کانون علم، فضیلت، معارف اسلامی و فرهنگ و معنویت خواهد شد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌کنم در راستای نیل به این هدف، جوانان را دریابید تا بدخواهان آنان را نربایند، کتابخانه‌های مساجد و محلات را فعال کنید و با برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، آنان را با این کار آشنا کنید.

حسینی تاکید کرد: محصول تلاش مبلغان باید اشتیاق مردم و جوانان به حضور در نمازهای جمعه و جماعت باشد به ویژه در ایام اربعین درس حماسه کاروان آزادگان حسینی را که درس مقاومت، ایثار، ظلم ستیزی و افتخار آفرینی بود به همگان متذکر شوید.

انتهای پیام/90003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول