اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی دشتستان مطرح کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور روحانیون در شهرها و روستاها

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: حضور روحانی در شهرها و روستاها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از بزهکاری، کاهش تشکیل پرونده در مراجع قضایی و حل اختلافات قومی و قبیله‌ای موثر است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور روحانیون در شهرها و روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، امرالله حسن‌پور شامگاه دوشنبه در نشست با روحانیون اعزامی به دشتستان با تجلیل از حضور ارزشمند و معنوی روحانیون در دشتستان اظهار داشت: روحانیون اعزامی و بومی در ماه محرم و صفر حضوری بسیار خوب و مناسب در مراسم مذهبی در دشتستان داشتند.

وی افزود: کیفیت فعالیت‌های تبلیغی در دشتستان طی یکسال اخیر رشد محسوسی داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی دشتستان با تاکید بر اهمیت حضور روحانیون در مناطق شهری و روستایی خاطرنشان کرد: حضور روحانیت زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی است.

حسن‌پور از کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور روحانیون در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: حضور روحانی علاوه بر اقامه نماز جماعت، بیان احکام و معارف اسلامی و ارائه مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از بزهکاری، کاهش تشکیل پرونده در مراجع قضایی و حل اختلافات قومی و قبیله‌ای موثر است.

وی ادامه داد: آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن، احادیث و روایات، نهج‌البلاغه، ارائه مشاوره، برگزاری گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات اعتقادی و دینی و مقابله با خرافات از مهم‌ترین وظایف روحانی است.

این مسئول از روحانیون به عنوان پیشتازان و خط مقدم برنامه‌های فرهنگی یاد کرد.

مسئول تشکل‌های دینی دشتستان نیز از مشارکت 70 هیئت مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری 28 صفر در دشتستان خبر داد.

محمدجواد غلامحسین‌زاده گفت: به مناسبت سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری 28 صفر 1434 با مشارکت و اجرای برنامه توسط 70 هیئت مذهبی در دشتستان برگزار شد.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دشتستان افزود: برگزاری عزاداری خیابانی در مسیر منتهی به مصلی، برپایی ایستگاه صلواتی در بیش از 30 نقطه شهرستان، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری گفتمان دینی و توزیع بسته‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئات مذهبی است.

وی ادامه داد: تعداد 50 هیئت برادران و 20 هیئت خواهران در این مراسم مشارکت کردند.

30 سخنرانی و 5 گفتمان دینی

روحانی اعزامی از قم نیز از برگزاری 30 جلسه سخنرانی در مراسم دهه آخر صفر 1434 هجری قمری خبر داد.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود افزود: برگزاری تعداد 30 جلسه سخنرانی و روضه‌خوانی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان، برگزاری گفتمان دینی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با محوریت عاشورا، اقامه نماز جماعت و برگزاری کلاس احکام از اهم موارد برنامه‌ها بوده است.

مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم نیز از برگزاری پنج گفتمان دینی در مراسم دهه آخر صفر 1434 هجری این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا حیدری‌صدر برگزاری 15 جلسه سخنرانی در تشریح نهضت جهانی عاشورا، پنج گفتمان دینی در مساجد شهرستان با محوریت اهداف عاشورا، جلسات پرسش و پاسخ به احکام شرعی و اقامه نماز جماعت را از مهم‌ترین موارد برنامه‌های اجرا شده برشمرد.

انتهای پیام/2451/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول