اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌بالاخره انتظار مردم خلخال ‌به سر رسید‌

ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث تله کابین اندبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و احداث تله کابین اندبیل در آینده نزدیک در شهرستان خلخال در محل تفرجگاه اندبیل خبر داد.

ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث تله کابین اندبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل هوشنگ محمدی ‌‌در نشست مشترک با سرمایه‌گذار اصفهانی تله کابین اندبیل خلخال گفت: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک تله کابین اندبیل در تفرجگاه اندبیل خلخال احداث خواهد شد.

محمدی در آغاز سخنان خود گفت: زیبایی جنگل در کنار فضای شرجی و کوهستانی اندبیل زیبایی این مجموعه را دو چندان کرده که با سرمایه‌گذاری در این حوزه این مجموعه به یکی از زیباترین مجموعه‌های گردشگری استان تبدیل خواهد شد.

 فرماندار خلخال تصریح کرد: فرار از شلوغی و آلودگی شهرهای بزرگ و استفاده از طبیعت و آرامش جنگل در کنار کوهسار می‌تواند سبب رونق اقتصادی منطقه خلخال شود. 

وی افزود: مشکلات زمین از سوی منابع طبیعی و سایر ارگان‌های مربوطه حل شده و بیش از 12 هکتار زمین برای احداث تله کابین به سرمایه‌گذار اصفهانی این طرح تحویل داده خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد تومان ارزش داشته و با توجه به اینکه شهرداری خلخال در گذشته قسمتی از قطعات تله کابین از جمله قطعات کابین و موتور را خریداری نموده سرمایه‌گذار می‌تواند در صورت نیاز با توافق شهرداری از این قطعات استفاده نماید.

فرماندار خلخال تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و در راس آن فرمانداری شهرستان، شهرداری خلخال، شورای اسلامی شهر خلخال و روستای اندبیل، بخشداری و دهیاری مرکزی خلخال آماده همکاری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سرعت بخشی به طرح تله کابین اندبیل خلخال هستند.

وی هزینه خرید فعلی تله کابین نو را در مقایسه با قیمت ارز خیلی بالا عنوان نمود و افزود: سرمایه‌گذار مختار به استفاده یا عدم استفاده می‌باشد. و از تمامی دستگاه‌های ذیربط خواست نهایت تعامل و همدلی را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشته باشند.

رئیس شورای اداری خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ساله ورزش‌های زمستانی با حضور علاقمندان به ورزش‌های زمستانی و اسکی از استان‌های دیگر در این مجموعه زیبای جنگلی برگزار شده که باعث می‌شود همه ساله به تعداد علاقه‌مندان به طبیعت گردی و استفاده از فضای بکر و آرامش بخش این تفرجگاه حتی در زمستان افزوده شود.

وی اضافه کرد: در کنار بحث تله کابین می‌توان با همکاری محیط زیست به اجرای طرح‌های نگهداری مارال و گونه‌های حیات وحش در این تفرجگاه پرداخت که با توجه به وجود گونه‌های مختلف پرنده انتظار می‌رود در آینده باغ پرندگان نیز در این مجموعه احداث شود.

فرماندار خلخال گفت: در حالت کنونی تله استیژ مجموعه اندبیل برای سهولت کار دوستداران ورزش اسکی در حال نصب است و در ماه آینده جشنواره ورزش‌های زمستانی نیز در این مجموعه برگزار خواهد شد.

محمدی در پایان بخش سخنان خود گفت: با راه‌اندازی تله کابین اندبیل خلخال و وجود پیست اسکی مناسب در این مجموعه این پیست اسکی به مجموعه هشت پیست اسکی موجود کشور خواهد پیوست و به ثبت ملی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مردم خلخال از سال‌های گذشته در انتظار ایجاد و احداث این پروژه بوده‌اند که بالاخره با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مجموعه به زینت گردشگری شهرستان خلخال خواهد افزود.

انتهای پیام/62008/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول