اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

دانشگاه‌های جامعه‌شناسی از درک اخلاق پیامبر(ص) ناتوان هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز دانشگاه‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی نمی‌توانند ادب و اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) را درک کنند.

دانشگاه‌های جامعه‌شناسی از درک اخلاق پیامبر(ص) ناتوان هستند

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: تمام شیوه‌ها و جنبه‌های زندگی رسول‌الله (ص) از نظر آموزشی و تربیتی به عنوان خلیفة الله الگوست.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای تمام دوران زندگی بشر از ابتدای تولد تا لحظه مرگ برنامه دارد و اینطور نیست که انسان‌ها را رها کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه قوانین اسلام به قوانین بین‌المللی، خصوصی و عمومی تقسیم می‌شود گفت: آموزش از جمله مواردی است که در حوزه قوانین بین‌الملل قرار می‌گیرد بنابراین در همه دوران زندگی قابل اجرا است و محدودیت مکانی ندارد.

وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در مسائلی مانند ازدواج، پس از ازدواج و نحوه برخورد با حضرت خدیجه(س)، صداقت و پاکی برای همگان الگوست.

نجاریان‌زاده با بیان اینکه انتخاب پیامبر توسط حضرت خدیجه(س) بر اساس یافته‌های علمی و آموزشی در وجود وی بوده است گفت: ادب و اخلاق پیامبر اکرم(ص) خاص بود به طوری که تمام نکات اخلاقی را در برخورد با دیگران رعایت می‌کرد.

وی یادآور شد: امروز دانشگاه‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی نمی‌توانند ادب و اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) را درک کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در دنیا دارای عظمت است و از نظر سجایای اخلاقی، ادب، همسرداری، خانه‌داری، مهمان‌داری و احترام به دیگران الگو و نمونه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ارائه الگوها و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه گفت: این نوع سبک زندگی باید از دوران نوجوانی و جوانی به فرزندان آموزش داده شود تا بتوانند حقیقت زندگی را درک کنند.

انتهای پیام/78003/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول