اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج خبر داد

اجرای طرح‌های آماده‌سازی فضاهای سبز کرج برای فصل بهار

خبرگزاری فارس: شهردار کرج از اجرای طرح‌های آماده‌سازی فضاهای سبز برای فصل بهار در کرج خبر داد.

اجرای طرح‌های آماده‌سازی فضاهای سبز کرج برای فصل بهار

سیدعلی آقازده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به منظور توسعه فضاهای سبز و اجرای طرح‌های فضاهای سبز برای فصل بهار هم‌اکنون اقدامات لازم برای اجرای این مهم در حال انجام است.

وی ادامه داد: عرصه‌های مناطق مختلف کرج که می‌تواند به فضاهای سبز تبدیل شود شناسایی شده و طرح‌های توسعه‌ای فضاهای سبز در آنها اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون پاکسازی و بهسازی این گونه فضاها در دست انجام است افزود: باید شرایط را برای کاشت گل و درختان تزیینی فراهم کنیم.

شهردار کرج گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان گل‌ها و درختان به خواب زمستانی فرو می‌روند لذا اقدامات لازم برای آبرسانی دقیق به آنها اندیشیده شده است.

آقازاده تأکید کرد: در این راستا و به منظور اجرای طرح استقبال از بهار اقدامات لازم به منظور جمع‌آوری هر گونه ضایعات، وجین علف‌های هرز، جمع‌آوری خاک مازاد حاشیه معابر، اصلی و فرعی سطح شهر، هرس درختان ، شمشادها و... در دست انجام می‌باشد.

وی تأکید کرد: توسعه فضاهای سبز در مناطق مختلف این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است اما تحقق اهداف مورد نظر نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

شهردار کرج گفت: متأسفانه عده‌ای از مردم بدون توجه به زمان و صرف هزینه‌های انجام شده برای ایجاد فضاهای سبز با استفاده نادرست از این گونه فضاها عمر آنها را کوتاه کرده و یا از بین می‌برند.

وی این اقدام را تنها ضربه به محیط زیست دانست و افزود: البته با استفاده نادرست از فضاهای سبز علاوه بر خسارت به محیط زیست با کمبود این گونه فضاها نیز مواجه خواهیم شد چرا که ترمیم و یا ایجاد این گونه فضاها نیازمند صرف زمان و هزینه‌های گزاف است.

انتهای پیام/2302/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول