اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

علم‌محوری بدون تقوا موجب پرورش هویت سکولار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: علم محوری بدون تقوا و معنویت همان روحیه و هویت سکولار را در دانش‌آموزان پرورش می‌دهد.

علم‌محوری بدون تقوا موجب پرورش هویت سکولار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نورالدین رفیعی ظهر امروز در جمع مسئولان حوزه آموزشی این شهرستان با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های پژوهشی و علمی در بین دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار داشت: هر میزانی که در بخش‌های پژوهشی، دانش‌آموزی و دانشگاهی هزینه شود باز کم است و باید توجه ویژه‌ای به بحث پژوهش شود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه امر تعلیم و تربیت از مصادیق کار خیر و صالح است، ابراز داشت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ابهر در زمینه تعالی اندیشه دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که در این میان همکاری اولیای دانش‌آموزان با معلمان و مربیان، سبب گسترش این تلاش‌ها و فعالیت‌ها می‌شود.

وی افزود: تعلیم و تربیت بر عهده معلمان و اولیاء است که اولیاء باید بدانند که امروز توطئه‌های شوم دشمنان و استکبار جهانی، مهمترین چالشی است که فرزندان ایشان را تهدید می‌کند.

رفیعی با اشاره به تلاش دشمنان در حوزه جنگ نرم بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز دشمنان حمله به قشر دانش‌آموز و دانشجو را به عنوان قشر فعال و چشم بینای جامعه، مهمترین هدف خود در ایران قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: همگان باید بدانند که علم محوری بدون تقوا و معنویت همان روحیه و هویت سکولار را در دانش‌آموزان پرورش می‌دهد که مبارزه با این امر نیازمند همکاری صمیمانه اولیای دانش‌آموزان با مربیان و معلمان است.

فرماندار شهرستان ابهر با تأکید بر لزوم ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور اظهار داشت: بی‌سوادی، امروز در دنیا به معنای ناتوانی در خواندن و نوشتن نبوده بلکه به معنای ناتوانی در استفاده شایسته از علوم روز است.

وی در ادامه تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، رخوت و سستی در تولید علم تلاش کرده و در این مسیر یاریگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین تولید کننده تولید علم و عالم در کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: متأسفانه ما به آموزش و پرورش نگاهی مصرفی و هزینه‌ای داریم و از سرمایه‌گذاری در آن برای تولید علم و اندیشه در راستای خروجی علم و عالم، کوتاهی می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان ما با غیرت و مردانگی در برابر دشمنان ایستادگی کرده و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

فرماندار شهرستان ابهر افزود: ما نیز باید با همت مضاعف در مسیر توسعه کشور گام برداشته و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف کشور اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام و موجب بالندگی کشور شده است.

رفیعی با اشاره به کمک خیرین مدرسه‌ساز در احداث مدارس گفت: خیرین با مشارکت‌های خود، مسئولان را در توسعه و تعالی هر چه بیشتر منطقه یار و یاور هستند.

انتهای پیام/73001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول