اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل:

الزامی شدن نماسازی ساختمان به منظر زیبای شهری کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت:‌ الزامی شدن اجرای نما در ساختمان‌ها اعم از تجاری و مسکونی سبب می‌شود تا سیمای شهری و اصالت و هویت آن حفظ شود.

الزامی شدن نماسازی ساختمان به منظر زیبای شهری کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرید صالحی پیش از ظهر امروز در نشست با شهردار اردبیل در خصوص اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در الزامی کردن نماسازی شهری اظهار داشت: اگر این نمای ساختمانی به شکل مناسب و در شان شهر و دیار تاریخی و با اصالت اردبیل اجرا شود قطعاً در معرفی برجستگی‌های این منطقه موثر خواهد بود به طوری که در مراحل ساخت سعی می‌شود از نماهای اصیل و دارای برجستگی خاص استفاده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نماسازی آخرین مرحله ساخت و ساز به شمار می‌رود شهرداری و شورای شهر و همچنین نظام مهندسی باید در صدور پایان کار به گونه‌ای تدبیر کنند تا بدون نماسازی این مجوز صادر نشود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل یادآور شد: شهرداری اردبیل و نظام مهندسی با هدف زیباسازی شهری و افزایش کیفیت منظر شهری تفاهمنامه‌ای را در این زمینه به امضا رسانده که در ماه‌های آینده با رونق ساخت و ساز تک تک موارد آن به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: در این تفاهمنامه سعی شده است نمای ساختمان متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای تعریف شده و رشد جمعیتی و توسعه اقتصادی و فرهنگی در آن لحاظ شود.

این مسئول‌ افزود: شهرداری و نظام مهندسی تسهیل لازم را برای متقاضیان واحدهای تجاری به وجود می‌آورند تا بتوانند از این شرایط بهره گرفته و نمای ساختمانی خود را اجرا کنند.

ضوابط نماسازی در مجموعه‌های تجاری اصلاح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل به اجرای الزامی کردن نماسازی در واحدهای مسکونی و تجاری اشاره کرد و بیان داشت: قطعاً این مورد در طرح تفکیک احداثی مسکن و شهرسازی و ضوابط آنها تعریف و لحا‌ظ شده است.

صدیف بدری گفت: قطعات شمالی در حد شمالی ملک احداث شده و قطعات جنوبی نیز در بر خیابان نماسازی به شکل کامل اجرایی شده و مقررات مربوط نیز مورد تاکید و نظارت است.

وی یادآور شد: در ساخت قطعات شمالی در دو بلوک و همچنین ضوابط بلوک دوم در فضای منتهی به خیابان این مقررات به جد اعمال می‌شود و در ضوابط نماسازی نیز این مقررات مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهردار اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: بر اساس هماهنگی‌هایی که با نظام مهندسی صورت گرفته است تلاش می‌کنیم به ویژه در ساختمان‌های با طبقات بالاتر یکی از الزامات که همان اجرای معماری و طرح نماست مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام/62002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول