اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بسیج باید ریشه‌های فقهی را در حقوق تبیین کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: بسیج باید ریشه‌های فقهی را در حقوق تبیین و افرادی را که می‌خواهند حق خود را بگیرند، راهنمایی کند.

بسیج باید ریشه‌های فقهی را در حقوق تبیین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در مراسم دیدار اعضای بسیج حقوق‌دانان با وی که با حضور سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: باید با تمسک به قرآن و اهل بیت از تاریکی دنیای امروز گذر کرد.

وی افزود: گام‌های خوبی توسط بسیج حقوق‌دانان در استان قزوین برداشته شده که این قشر از بسیج باید ریشه‌های فقهی را در حقوق تبیین و افرادی را که می‌خواهند حق خود را بگیرند، راهنمایی کنند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خانواده‌های شهدا و همچنین ایثارگران جزو کسانی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و بسیج حقوق‌دانان در مسائل حقوقی به یاری آن‌ها بشتابند.

باریک‌بین تصریح کرد: با همت بسیج حقوق‌دانان قطعا فقه اسلامی و ریشه‌های اسلامی می‌تواند در حقوق توسعه یافته و بسیج حقوق‌دانان در راستای دفع ظلم و گرفتن حقوق مظلوم گام بردارد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امروز در برابر جامعه بین‌الملل، ملت ایران حقوقی دارند که پایمال شده و باید این مظلومیت را به گوش جهانیان رساند و حق مردم ایران را که مورد ظلم واقع شده‌اند را از مستکبران عالم گرفت.

وی عنوان کرد: باید به جهانیان ثابت کرد، ادعای غربی‌ها که می‌گویند قصد خدمت به ما را دارند، دروغ بوده و آن‌ها حقوق مردم ایران را امروز زیر پا گذاشته‌اند و حمایت خود از جنایت‌های خود و حامیانشان را به دروغ خدمات معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این مطلب که حقوق از دست رفته ملت ایران باید زنده شود، یادآور شد: حضرت علی (ع) پیش از شهادتشان به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وصیت کردند: در زندگی خود خصم ظالم باشید و دست مظلوم را بگیرید که با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز باید با موازین صحیح حقوق مظلوم را از ظالم بگیریم.

باریک‌بین یادآور شد: باید دنیا بداند که ملت ایران از سوی جهان استکبار مورد ظلم واقع شده و چهره واقعی این مستکبران برای همه روشن شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باید ریشه‌های اسلامی، قرآن و فقهی را در حقوق بیش از پیش مورد توجه قرار داد و به واسطه همین ابزار به یاری مظلومان شتافت.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: بسیج حقوق‌دانان باید با جدیت وارد این عرصه شده و فقه و حقوق اسلامی را به جهان عرضه کند و علاوه بر حقانیت نظام، حقانیت عملکرد خودمان را نیز به جهانیان ثابت کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علمای خوبی در استان قزوین هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده و حقوق اسلامی را بر پایه اسلام و قرآن توسعه و تبیین کرد که بسیج حقوق‌دانان در این راستا نقش قابل توجهی دارد.

وی در خاتمه تأکید کرد: ارتباط با علمایی که درس خارج ارائه می‌دهند در آشنایی با فقه اسلامی و نظریه داشتن خود بسیجیان حقوق‌دان می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام/2667/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول