اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اصل 90 مجلس:

پرونده مشایی میراث مجلس هشتم است / تعیین تکلیف 480 پرونده کمیسیون اصل 90

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به پرونده مشایی در این کمیسیون گفت: این پرونده در مجلس نهم شکل نگرفته بلکه میراثی از مجلس هشتم بوده که به ما واصل شده است.

پرونده مشایی میراث مجلس هشتم است / تعیین تکلیف 480 پرونده کمیسیون اصل 90

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا جمع‌بندی و نتایج این پرونده‌ها را که حدود 480 مورد است تا پایان سال انجام دهیم و برای اجرای مراحل قانونی به دستگاه‌های ذیربط ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: به مصلحت نیست که جزئیات بیشتری از پرونده رحیم مشائی و یا سایر افراد و دارندگان پرونده در کمیسیون اصل 90 را بیان کنیم چرا که به نظر می‌رسد بعد از رسیدگی پرونده‌ها در محاکم قضایی و صدور احکام باید این موضوع به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود.

دولت سرپرست وزارت ارتباطات را معرفی کند

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجلس با اصلاح ماده 53 قانون پنجم توسعه تمام ادغام‌های سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و همچنین راه‌اندازی تشکیلات جدید را منوط به نظر مجلس دانسته است، یادآور شد: این مصوبه مجلس لازم‌الاجراست و دولت باید هر چه سریع‌تر سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری را که هم اکنون تحت سرپرستی علی نیکزاد قرار دارد معرفی کند که ما انتظار داریم دولت به این مصوبه تن بدهد.

وی با غیر‌کارشناسی خواندن بسیاری از ادغام‌ها در مجلس هشتم گفت: امروز شاهد نارسایی‌هایی در حوزه بازرگانی و صنایع و معادن در پیوستگی آنها و همچنین غفلت از برخی حوزه‌های زیر‌بنایی و اساسی هستیم به طوری که صنعت در این بین مورد غفلت واقع شده و در اوضاع و احوال اقتصادی کنونی که بیشتر نگاه‌ها به حوزه تجارت است این بخش در نهایت مظلومیت به سر برده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به طرح انتزاع مسائل بخش کشاورزی از صنعت و معدن اشاره کرد و عنوان کرد: قرار است در این طرح بسیاری از اختیارات جهاد کشاورزی و صنعت و معدن جدا شده و به مجموعه صنعت و معدن ملحق شود که این خود بار اجرایی این سازمان را سنگین‌تر می‌کند.

افضلی‌فرد افزود: مجلس در حال حاضر مخالف هرگونه ادغام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر است و قرار است ظرف هفته جاری سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری معرفی شود.

تاخیر در تحویل لایحه بودجه 92 از طرف دولت قابل قبول نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور رئیس جمهور در مجلس و گفت‌وگو با نمایندگان اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست که چهار‌شنبه برگزار می‌شود عمده مباحث بر محوریت دلایل تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92 و همچنین چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست که قرار است در این نشست هم رئیس جمهور و هم نمایندگان مجلس دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از تاخیر تقدیم لایحه بودجه 92 به مجلس در دو ماه مانده به پایان سال تصریح کرد: ما امیدواریم دولت در این کار تعجیل کند تا بتوانیم در این دو ماه بررسی‌های لازم را در خصوص لایحه و همچنین تصویب آن تا پایان سال انجام دهیم.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به ممنوعیت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امسال بر اساس مصوبه مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: ما در وضعیت کنونی مخالف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم و انتظار داریم در این زمینه دولت نیز همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول