اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها:

رقابتی شدن دغدغه جدی شوراها/ حضور زنان در عرصه‎های اجتماعی، آبادانی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از دغدغه‎هایی که شورا‌ها با آن مواجه هستند موضوع رقابتی شدن است.

رقابتی شدن دغدغه جدی شوراها/ حضور زنان در عرصه‎های اجتماعی، آبادانی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساره نیکجو ظهر امروز در بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان اظهار داشت: برخی مواقع این نگاه در شوراها وجود دارد که چون منتخب مردم هستند می‎توانند خودسرانه عمل کنند که این نگاه و رویکرد باید از سطح شوراهای اسلامی زدوده شود.

شوراها باید نسبت به یکدیگر وفادارتر عمل کنند

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید نسبت به یکدیگر وفادارتر عمل کنند خاطرنشان کرد: توجه به این مهم می‎تواند موقعیت بهتری را در جامعه فراهم آورد.

نماینده مازندران در شورای عالی استانها بیان داشت: اکثر اعضاء شورا با هدف خدمت‎رسانی به مردم تلاش می‎کنند ولی همان تعداد محدود و انگشت‎شماری که در فعالیت‎ها خودسرانه رفتار می‎کنند سایر اعضاء را نیز به چالش کشانده و موقعیت را برای دیگران سخت‎تر می‎کنند.

فعالیت شورای شهر یک انگیزه درونی برای بهبود وضعیت شهری است

نیکجو با اشاره به اینکه فعالیت شورای شهر یک انگیزه درونی برای بهبود وضعیت شهری و شهروندی است تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی افرادی هستند که مسائل و مشکلات شخصی خود را کنار گذاشته و برای جمع فعالیت می‎کنند.

وی حضور بانوان را در عرصه‎های مختلف مخصوصاً در عرصه انتخابات بسیار موثر دانست و افزود: زنان می‎توانند زمینه تعادل را در جامعه فراهم کنند و زمانی که حضور برای بانوان فراهم شود خیال همه شهروندان برای اینکه شهر به آبادانی هدایت شود راحت و آسوده است.

فراهم شدن بانوان در عرصه‎های مختلف موجب رشد و پیشرفت جامعه می‎شود

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: اگر واقعاً موقعیت برای بانوان در عرصه‎های مختلف فراهم شود و افراد توانمند در صحنه حضور یابند شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در جامعه خواهیم بود.

نیکجو با تاکید بر اینکه مردان باید واقع‌بین باشند اضافه کرد: مردان نباید با جهت‌گیری غیراصولی و ناصحیح عرصه را برای ورود بانوان تنگ کنند.

نشست گرگان بسیار دقیق و کارشناسانه برگزار شد

وی در خصوص ارزیابی این اجلاس در گرگان بیان داشت: این نشست بسیار دقیق و کارشناسانه برگزار و به مسائل بانک اطلاعاتی پرداخته شد و معتقدیم اگر سامانه اطلاعات به‌روز و دقیق شود شهرداران از کمیت و کیفیت مسائل آگاه می‎شوند، به ویژه شوراها نیز با دریافت این اطلاعات در بخش کلان نسبت به ارائه طرح‎ها و برنامه‎های دقیق مبادرت خواهند کرد.

بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به مدت یک روز با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

همچنین سی‌امین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.

لازم به ذکر است نشست سی‌و‌دومین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی و نشست بانوان عضو کلانشهرها و مراکز استان‎ها اسفند ماه در قم برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول