اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع مشورتی بانوان:

زنان باید با حفظ کرامت انسانی در جامعه فعالیت کنند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع مشورتی بانوان گفت: در جامعه کنونی نگاه به زن از حالت بسته سنتی خارج شده است بنابراین بانوان باید با حفظ شأن و کرامت انسانی در جامعه فعالیت کنند.

زنان باید با حفظ کرامت انسانی در جامعه فعالیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طوبی حجازی بعد از ظهر امروز در حاشیه بیست و سومین اجلاس مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی در حوزه بانوان وجود دارد که این مجمع به دنبال حل آن‌ها و ارائه راهکارهای مناسب است.

وی با بیان این‌که تحکیم بنیان خانواده به عنوان یک مسئله جدی در معرض تهدید واقع شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خراسان‎شمالی مسائلی را در راستای سبک زندگی ارائه کردند که عمده آن به بانوان بر می‌گردد لذا معضلی که برای کل کشور جدی است می‎تواند از دغدغه‎های بانوان نیز باشد.

عضو شورای اسلامی شهرستان قم افزود: آنچه در جامعه با آن روبه‌رو هستیم از جمله مواردی است که در این مجامع مورد بررسی و ارزیابی واقع می‎شود.

حجازی اظهار داشت: مسائل هوشمندانه‎ای که در زمان‎های مختلف از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‎شود رویکرد این مجمع بوده و در آن بخش‎ها برای بانوان طرح و برنامه ارائه شده است که می‎تواند به مسائل موجود در جامعه کمک کند.

توجه به سبک زندگی موضوعی عمیق و دقیق است

وی توجه به سبک زندگی را موضوعی عمیق و دقیق خواند و ادامه داد: همه اعضای شورا این عقیده را داشتند که مسئله سبک زندگی نیازمند مطالعات و برنامه‎ریزی‎های بسیار عمیق است که دفعتاً و با محتوای نازل نمی‎توان به آن دست یافت.

نائب رئیس مجمع مشورتی بانوان تصریح کرد: بخش‎های عمده‎ای که از خواسته‎ها و ضرورت‎های جامعه است با نقش‎آفرینی زنان و ارائه کارهای پژوهشی قابل حل و دست یافتنی است.

حجازی در خصوص این‌که این مجمع چه فعالیت‎هایی را متناسب با شعار سال در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در راستای حمایت از سرمایه ایرانی، ارائه برخی از طرح‎های مجمع، حول موضوع شعار سال می‎چرخد و بر اساس آن نقش بانوان در درون شهرها، محیط بیرونی و در بخش‎های مختلف تولید و مصرف معین شده است.

وی عنوان کرد: این طرح‎ها به شهرداری‎ها ابلاغ شده و بستگی به توان این مجموعه دارد که این مسائل را در برنامه‎های فرهنگی و آموزش‎های شهروندی لحاظ کنند که در شهر قم این طرح در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و تمام آیتم‎هایی که در آموزش شهروندی در راستای حمایت از تولید و مصرف بهینه قرار دارد در سرلوحه قرار گرفته است.

حضور زنان در عرصه‎های اجتماعی ضرورتی غیرقابل انکار است

عضو شورای اسلامی قم با تأکید بر این‌که حضور زنان در عرصه‎های اجتماعی ضرورتی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فقط به ارائه آمار در کشور بسنده می‎شود که بانوان در همه سطوح مشارکت می‌کنند در حالی که چنین نیست و در برخی سطوح این ضرورت احساس نمی‎شود و چه بسا اهانت به شأن و شخصیت بانوان است.

زنان در زمینه تحصیلات نباید صرفاً به مدرک تحصیلی اکتفا کنند

حجازی توانمندی زنان را در عرصه‎های مختلف اجتماعی مهم خواند و اظهار داشت: بانوان اگر باور کنند که با توانایی علمی می‎توانند به جایگاه‎های خوبی دست پیدا کنند از وجود توانمند آن‌ها در دایره خدمت دریغ نخواهد شد.

وی متذکر شد: زنان در زمینه تحصیلات نباید صرفاً به مدرک تحصیلی اکتفا کنند بلکه باید در رشته تحصیلی خود مهارت‎اندوزی کرده و آن را در عمل به شکوفایی برسانند.

عضو شورای اسلامی قم در پایان گفت: توانمندسازی بانوان یک ضرورت است و مشارکت مثبت آن‌ها را در پی‌خواهد داشت.

گفتنی است، بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به مدت یک روز با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

همچنین سی‌امین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.

لازم به ذکر است، نشست سی و دوم مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و بانوان عضو کلانشهرها و مراکز استان اسفندماه در قم برگزار می‎شود.

انتهای‌پیام/2307/م۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول