اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری جیرفت:

ادارات جیرفت 2400 کارمند زن دارد / فعالیت 6 تشکل غیردولتی زنان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت گفت: تعداد کارمندان زن اداره‌های شهرستان جیرفت 2 هزار و 473 نفر است.

ادارات جیرفت 2400 کارمند زن دارد / فعالیت 6 تشکل غیردولتی زنان

شفیقه شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با ارائه گزارشی از شاخص‌های آماری حوزه بانوان این شهرستان در سال 91 اظهار داشت: 136 هزار و 912 نفر زن در جیرفت اقامت دارند که 59 هزار و 211 نفر از آنان در نقاط شهری و 77 هزار و 701 نفر در نقاط روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه در شورای اسلامی شهر جیرفت یک نفر زن و در شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان سه نفر زن فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین سه نفر از بانوان جیرفتی به عنوان مدیر اداره‌های شهرستان و 38 نفر به عنوان مدیر در بخش‌های مختلف در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

شفیعی با بیان اینکه شش تشکل غیردولتی ویژه بانوان در شهرستان جیرفت فعال است، تصریح کرد: میزان مشارکت زنان جیرفتی در حوزه‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی 85 درصد بوده است.

105 حافظ قرآن کریم در شهرستان جیرفت

وی با اشاره به شاخص‌های آماری بانوان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: 15 خبرنگار، چهار صاحب امتیاز، پنج نفر شاعر، 35 مربی و پنج داور قرآن، 15 حافظ کل و 90 نفر حافظ جزء قرآن در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

شفیعی تعداد زنان مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها در سال گذشته را 90 هزار و 189 نفر ذکر و عنوان کرد: در حوزه علمیه خواهران شهرستان جیرفت نیز 107 نفر طلبه، 13 نفر استاد و 60 مبلغ در راستای آموزش تعالیم اسلامی تلاش می‌کنند.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان جیرفت گفت: در حوزه آموزش و پرورش نیز یک‌هزار و 783 نفر دختر در دوره پیش‌دبستانی، 8 هزار و 172 نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 4 هزار و 953 نفر در مقطع راهنمایی، 5 هزار و 153 نفر در مقطع متوسطه و یک‌هزار و 304 نفر در مقطع پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

شفیعی تعداد کارمندان زن اداره‌های شهرستان جیرفت را 2 هزار و 473 نفر خواند و بیان داشت: تعداد کارکنان آموزشی زن در مقاطع ابتدایی و راهنمایی هر کدام یک‌هزار و 100 نفر و در مقطع متوسطه  358 نفر است.

انتهای پیام/80001‌/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول