اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان مطرح کرد

حضور چشمگیر و موفق زنان در عرصه‌های علمی

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: حضور بانوان در عرصه علم و تحصیل نسبت به مردان کاملاً چشمگیر بوده است.

حضور چشمگیر و موفق زنان در عرصه‌های علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی صبح امروز در بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها که در گرگان در حال برگزاری است اظهار کرد: در عرصه علم و تحصیل در جامعه حضور بانوان نسبت به مردان کاملاً چشمگیر بوده  به طوری که در سال‎های گوناگون برنامه‎ریزی‎های مختلفی انجام شده تا این حضور و شرکت در مراکز تحصیلی دانشگاهی به صورت متعادل‎تری شکل گیرد.

ورود بانوان به حوزه مدیریتی نیاز به مقدمه‎سازی فرهنگی دارد

وی تصریح کرد: ورود خانم‎ها به صحنه اجتماع و حوزه مدیریت مشکل‎تر از آزمون‎های تحصیلی است و نیاز به مقدمه‎سازی فرهنگی دارد.

شهردار گرگان با اشاره به سابقه تاریخی حضور بانوان در اجتماع افزود: با توجه به اینکه در گذشته حضور خانم‎ها در عرصه مدیریتی و فعالیت‎های اجتماعی به صورت محدود صورت می‎گرفت ورود در این صحنه نیازمند زمینه‎سازی و زمان دارد و در این عرصه بانوان نیز باید تلاش مضاعفی را داشته باشند.

همه بانوان باید ‎ در صحنه‎های مختلف مسئولیتی حضور داشته باشند

کریمی گفت: بنده در سال‎های اولیه ورود خود به شهرداری گرگان به بانوان شاغل در شهرداری اعلام کردم که منتظر نباشید تا من یا دیگر مدیران شهری به شما مسئولیتی بدهند بلکه شما خودتان باید با فعالیت‎ها و نشان دادن مهارت و قابلیت‎های خود من مدیر را مجاب کنید تا در جمعی که چند آقا حضور دارند به دلیل توانایی بالای از یک بانو در امر مدیریتی استفاده کنم و همه بانوان ما باید اینچنین در صحنه‎های مختلف حضور داشته باشند.

عرصه مدیریتی برای بانوان کاملاً قابل دسترس و امکان‎پذیر است

وی خاطرنشان کرد: عرصه مدیریتی برای بانوان ما عرصه کاملاً قابل دسترس و امکان‎پذیر است و باید به طوری عمل کرد که مسائل فرهنگی حضور بانوان در این عرصه حل شود و به جامعه اثبات کرد همان طور که یک مرد می‎تواند مدیر باشد یک زن هم توانایی مدیریت و تصمیم‎گیری‎های مهم و کلان را دارد و می‎تواند مسئولیت بپذیرد.

انتهای پیام/2307/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول