اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مبارزه با بدعت‌های موجود از وظایف منتظران است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: از وظایف مهم منتظران امام زمان(عج) مبارزه با بدعت‌هایی است که به نام دین در جامعه اسلامی رواج یافته است.

مبارزه با بدعت‌های موجود از وظایف منتظران است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ضمن تهنیت آغاز ولایت امام زمان(عج) اظهار کرد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) انتظار ولی عصر(عج) را بهترین اعمال در زمان غیبت ایشان عنوان کرده‌اند و ما شیعیان نیز باید تلاش کنیم تا یک منتظر واقعی باشیم و دیگران را نیز به این امر تشویق کنیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم منتظران امام زمان(عج) در زمان غیبت، مبارزه با بدعت‌های رایج در زمینه دین در جامعه است و تا زمانی که گناه و معصیت در جامعه رواج دارد مقدمات ظهور امام زمان(عج) فراهم نمی‌شود بلکه این شرایط، جامعه را به سمتی هدایت می‌کند که فرهنگ انتظار در میان مردم کمرنگ‌تر شود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه بهترین وظیفه منتظران امام زمان(عج) تقوای الهی است افزود: شیعیان به عنوان منتظران واقعی آن حضرت باید با بدعت‌ها، بی‌بند و باری‌ها و سخنان بی‌اساسی که درباره دین رواج پیدا کرده است مبارزه کرده و دقت کنند تا گرفتار این بدعت‌ها نشوند.

عظیمی گفت: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) و اواخر امامت امام هادی(ع) دوران خاصی بود که این امامان برای تبلیغ دین و ارشاد مردم در شرایط سخت و پرفشاری قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه بنی عباس به قصد مبارزه با امامت و شیعه و همچنین به علت هراسی که از تولد حضرت مهدی(عج) داشتند، رفت و آمد افراد نزد امام حسن عسکری(ع) را به صورتی ویژه کنترل می‌کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) در دوران زندگی خود، توسط خلفای بنی عباس در یک پایگاه نظامی محصور شده و به شدت تحت محاصره بود که سرانجام در سن 28 سالگی به دست مأموران حکومت بنی عباس مسموم شده و به شهادت رسید.

عظیمی با اشاره به اینکه هرگونه ارتباطی با امام در زندان ممنوع بود گفت: یاران ایشان در قالب شخصیت‌های دیگر و با بهانه‌های مختلفی وارد زندان شده و مخفیانه با امام دیدار می‌کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از شهادت امام، امامت فرزند ایشان آغاز می‌شود گفت: بر اساس مصلحت امر خداوند و مقتضیات موجود، امامت ولی عصر(عج) در پرده غیبت پنهان مانده که شیعیان در این دوران باید منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) بوده و برای ظهور ایشان دعا کنند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام حسن عسکری(ع) با وجود خفقانی که در زمان خلافت عباسیان در جامعه حاکم بود و با وجود رواج انحرافات و عقاید گوناگون درباره مهدویت، خدمات ارزشمندی به اسلام و مکتب تشیع عرضه کرد.

عظیمی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت کوتاه امامت خود به شدت با انحرافات مبارزه کرده و اجازه نداد منحرفان عقاید باطل خود را گسترش داده و یا افراد ناشایست بخواهند به جای امام زمان(عج) رهبری جامعه را به عهده بگیرند.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول