اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه امام صادق آبادان:

وحدت مسلمانان را به اهداف متعالی می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان گفت: در سایه وحدت، مسلمانان به اهداف متعالی اسلام برای جوامع و کشورهای اسلامی نزدیکتر می‌شوند.

وحدت مسلمانان را به اهداف متعالی می‌رساند

حجت‌الاسلام عبدالله باوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: براساس روایات معروف اسلامی 12 ربیع‌الاول روز میلاد پیامبر اکرم(ص) در بین اهل سنت و 17 ربیع‌الاول با همین عنوان نزد شیعیان گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: این فاصله از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت بین شیعه و سنی اعلام شد و از همان زمان این مناسبت به عنوان فرصتی برای نزدیک کردن افق دید پیروان اسلام  و نبی اکرم(ص) شناخته شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی سراسر جهان براساس اشتراکات اعتقادی و التزام به دین مبین اسلام به عنوان محور در همه ارکان زندگی مسلمانان این فرصت را برای نزدیکی هرچه بیشتر بین خود انتخاب کرده‌اند.

وی در همین خصوص بیان کرد: دین، قرآن و نبی اکرم(ص) پیامبر خیر و رحمت، صلاح و هدایت، دوستی و مهربانی از مشترکات اعتقادی مسلمانان در همه تاریخ مورد توجه قرار گرفته است.

باوی افزود: دشمنان براساس این مشترکات به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی در بین مسلمانان بودند و امت اسلامی با داشتن وحدت در همه ارکان این توطئه‌ها و دشمنی‌ها را خنثی کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و استعمارگران جهانی به دنبال عقب نگه داشتن مسلمین و تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی هستند، اما مسلمانان در سایه وحدت اهداف متعالی نظام مقدس اسلامی و دین مبین اسلام را سرعت بخشیده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

*آینده اسلام و مسلمین در گرو حفظ وحدت است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان با اشاره به دیگر اهداف دشمنان برای تفرقه‌اندازی در بین مسلمانان گفت: دشمن به دنبال بهره‌برداری از اختلافات اندکی بود که از لحاظ فروع دینی و اعتقادی در بین مسلمانان وجود دارد و با این روش به دنبال استثمار و بهره‌برداری از منابع بیشمار مسلمانان در سراسر جهان هستند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان ادامه داد: از طرفی مسلمانان باید با آگاهی از این توطئه‌ها و روش‌های دشمن برای تفرقه‌اندازی و جدایی در بین جوامع مسلمین، فرصت‌ها را غنیمت شمرده و با راه‌های مقابله آشنایی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از جمله این آگاهی‌ها و فرصت‌های مسلمانان وحدت بود که همیشه مورد نظر قرآن، پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت، بزرگان و علمای دینی، نخبگان و خواص است.

باوی در همین خصوص تاکید کرد: مسلمانان باید سخنان نبی اکرم(ص) و دیگر بزرگان دینی را ارج نهاده و با تبعیت از این آموزه‌ها برای تحقق اهداف متعالی دین مبین اسلام با وحدت بین ملل مختلف، خانواده، افراد در جامعه، مسئولان و دیگر اعضای جامعه تلاش کنند.

وی در پایان گفت: آینده مسلمانان در گرو حفظ وحدت در بین همه ارکان جامعه و اعضای آن است و با وجود این مسئله مهم آینده درخشانتری برای همه مسلمین عالم ترسیم می‌شود.

انتهای پیام/72002/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول