اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شازند:

کمیته راهبردی سوادآموزی در شازند تشکیل ‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شازند خواهان تشکیل کمیته راهبردی سوادآموزی در سطح بخش‌های این شهرستان به ریاست بخشداران شد.

کمیته راهبردی سوادآموزی در شازند تشکیل ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الله نصیری صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی شهرستان شازند اظهار داشت: شناسایی افراد بی‌سواد شهرستان و برنامه‌ریزی برای کنترل و محو بی‌سوادی از مهم‌ترین برنامه‌‌هایی است که این کمیته‌ها باید آن را پی‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در پایان سال 92 شاهد برپایی جشن پایان بی‌سوادی در شهرستان شازند باشیم که این مهم بدون همکاری و تعامل دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

معاون فرماندار شازند خواستار همکاری دستگاه‌ها در جمع‌آوری آمار جامع از تعداد افراد بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 ساله شد.

مدیر آموزش و پرورش شازند نیز با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری و سند تحول که از سال 1383 در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است،گفت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مرتبط ضمن شناسایی افراد بی‌سواد برنامه‌ای عملیاتی و کاربردی برای محو بی‌سوادی داشته باشیم.

خیرعلی مینایی افزود: تعداد افراد شناسایی شده بی‌سواد در این شهرستان یک هزار و 550 نفر است اما به دلیل مهاجرت‌ها و سایر تغییرات جمعیتی نیاز است آمار جامع و دقیق‌تری از افراد بی‌سواد بدست آوریم.

وی سطح سواد جهانی را 83.6 بیان کرد و گفت: خوشبختانه میانگین کشوری از این آمار بالاتر است که رساندن این رقم به صد درصد از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/87003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول