اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

بدون پول نباید انتظار کار فرهنگی داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با تأکید بر توجه به تأمین مالی برای انجام کارهای فرهنگی- مذهبی گفت: بدون پول نباید انتظار زیادی برای انجام کار فرهنگی داشت.

بدون پول نباید انتظار کار فرهنگی داشت

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت:‌ بدون پول نمی‌شود انتظار کارهای فرهنگی زیاد و مؤثری داشت و این یک واقعیت است که باید آن را پذیرفت.

امام جمعه شهرستان باشت با بیان اینکه اگر پولی برای خرید یک پارچه سیاه در عزاداری‌ها نباشد چه کاری می‌شود انجام داد، افزود: دید فرهنگی مدیران در پیشبرد برنامه‌های مذهبی بسیار مؤثر است که متأسفانه از این حیث مشکلاتی داریم.

وی تصریح کرد: برخی مدیران در این شهرستان نه دید فرهنگی دارند و نه حضور فرهنگی ولی تا دلمان بخواهد ادعا دارند.

عبودی با تأکید بر اهمیت حضور مسئولان در برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی مذهبی ادامه داد: اینکه مدیر به خود اجازه ندهد در مسجد و برنامه‌های فرهنگی حضور پیدا کند بسیار بد است و این موضوع در شهرستان باشت به گونه‌ای است که یک مدیر را بعد از دو سال شناختم و فهمیدم که در باشت مسئولیتی دارد.

امام جمعه باشت بیان کرد: وقتی یک جوان، مدیران و مسئولان خود را در کنار خود در برنامه‌های مذهبی ببیند بدون شک بیشتر برای حضور ترغیب می‌شود.

این مسئول فرهنگی ـ مذهبی در شهرستان تازه تأسیس باشت گفت: سخنرانی‌های طولانی مدت و قدیمی نیز از آفت‌هایی است که در برنامه‌ها و مراسمات دینی شاهد آن هستیم و البته این موضوع به خود ماها بر می‌گردد و یک عیب است که باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام عبودی ابراز داشت:‌ باید به سمت سخنرانی‌های کوتاه و به روز بیاییم که بدون شک اثرگذاری و مخاطبین بیشتری خواهد داشت.

* جنبه «شادی» در مناسبت‌های دینی فراموش نشود

امام جمعه باشت با بیان اینکه دلسوزی و اخلاص رمز موفقیت برنامه‌های مذهبی و دینی است، اضافه کرد: در کارهای فرهنگی و مذهبی نباید به دنبال «منیت» باشیم که این کار را من کردم و آن کار را شما بلکه باید به فکر اثرگذاری بیشتر کارها باشیم حالا این اداره انجام داده یا آن اداره تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به جامعه جوان این استان و مخاطبین جوان برنامه‌های فرهنگی خواستار توجه بیشتر به جنبه شادی‌های مذهبی شد و توضیح داد: باید به مناسبت‌های شاد هم توجه کنیم نه اینکه همه‌اش به فکر عزاداری‌ها و پر رنگ برگزار شدن عزاداری و سوگواری باشیم.

عبودی، مخاطب اصلی کار فرهنگی و دینی را جوانان خواند و تأکید کرد:‌ باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های ما متناسب با روحیات و شرایط این قشر تأثیرگذار جامعه باشد.

انتهای پیام/82005/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول