اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آبفا کاشان خبر داد:

بهره‌برداری طرح زون‌بندی شبکه آب شرب کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست آب و فاضلاب کاشان از بهره‌برداری مرحله اول طرح زون‌بندی شبکه آب شرب این شهرستان خبر داد.

بهره‌برداری طرح زون‌بندی شبکه آب شرب کاشان

محمدرضا اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، طرح زون بندی شبکه آب شرب را برای مقابله با بحران آب دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل دانست و اظهار داشت: در گذشته چنانچه مشکلی در تأمین آب پیش می‌آمد شاهد قطع آب کل منطقه بودیم ولی با اجرای این طرح شبکه آب شرب به منطقه‌های متعددی تقسیم شده است.

وی مدیریت فشار شبکه بهبود کیفیت آب و جلوگیری از قطعی آب شهروندان را مهمترین دستاورد زون‌بندی شبکه ذکر کرد.

سرپرست آب و فاضلاب کاشان با اشاره به قدمت شبکه آب شهری این شهرستان خاطر نشان کرد: 250 کیلومتر از شبکه آب شهری کاشان در سال 1336 ایجاد شده و دو برابر عمر مفید از آن بهره‌برداری صورت گرفته است.

به گفته وی شرکت آب و فاضلاب کاشان توانست در سال گذشته با جذب 5 میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران 11 کیلومتر از شبکه آب شهری این شهرستان را اصلاح کند.

اسدی تصریح کرد: شرکت آبفای کاشان با توجه به توانمندی در جذب اعتبار و انجام طرح‌های زیرساختی در حوزه آب و اصلاح شبکه‌های فرسوده می‌تواند در صورت تخصیص اعتبار خدمات بیشتر و بهتری برای شهروندان ارائه دهد.

وی با تأکید بر محدودیت‌های منابع آبی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل یادآور شد: کمی بارندگی با میزان متوسط 123 میلی‌متر در سال، تبخیر بالای آب به میزان بیش از 3 هزار میلی‌متر در سال، هجوم مداوم آب‌های شور به طرف آب‌های شیرین و خشکسالی‌های پی در پی یک منطقه فوق بحرانی پیش روی ما قرار داده است.

سرپرست آبفای کاشان سرانه آب تجدید شونده را از دیگر معضلات آبی این منطقه اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر سرانه آب کمتر از یک‌هزار متر مکعب در سال به ازای هر نفر است.

وی بیان داشت: برداشت آب از منابع آبی 440 میلیون متر مکعب است در صورتی که تغذیه حداکثر 400 میلیون متر مکعب صورت می‌گیرد و منابع آبی سالانه با بیلان منفی 40 میلیون متر مکعبی مواجه است.

انتهای پیام/2406/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول