اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

اصلاح شبکه آب شرب رامسر اعتبار 20 میلیاردی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: برای اصلاح شبکه آب شرب شهرستان رامسر 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اصلاح شبکه آب شرب رامسر اعتبار 20 میلیاردی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، محمدتقی حسین‌زاده در جریان بازدید از طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، ‌کتالم و سادات‌شهر که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر اقتصاد و دارایی و استاندار مازندران انجام شد با اشاره به اینکه خط انتقال و شبکه توزیع آب شهرستان رامسر، کتالم و سادات‌شهر شامل 280 کیلومتر است، گفت: هدف از تصفیه‌خانه آب شرب رامسر تامین، تصفیه و انتقال توزیع آب آشامیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادا‌ت‌شهر است.

حسین‌زاده با بیان اینکه سال گذشته با همت وزیر اقتصاد و دارایی 20 میلیارد تومان اعتبار از اعتبارت خارج از شمول به این شرکت اختصاص یافت که 5/3 میلیارد تومان از این محل و بخشی از اعتبارات استانی به این طرح اختصاص یافت تصریح کرد: این اعتبارات 25 کیلومتر شبکه فرسوده اصلاح، زون‌بندی و استاندارد‌سازی شده است که حدود 5/2 درصد از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

وی با تأکید بر گردشگرپذیر بودن رامسر اظهار داشت: بعضی مواقع سال 5/2 تا 3 برابر جمعیت فعلی در این شهرستان سکونت می‌یابند که زیرساخت‌های آبرسانی برای این جمعیت طراحی نشده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: برای اصلاح شبکه این شهرستان 15 تا 20 میلیارد تومان به اعتبار نیاز داریم که امیدواریم تا 3 سال آینده با جذب اعتبار مورد نیاز کل شبکه‌های فرسوده آب را بازسازی و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: تصفیه‌خانه آب شرب رامسر با هدف تامین تصفیه و توزیع آب کشاورزی و آشامیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات‌شهر برای افق سال 1405 برای جمعیت 200 هزار نفر و ظرفیت 410 لیتر در ثانیه احداث شده است.

رمضان طهماسبی با بیان اینکه در مازندران برای بیش از 3 میلیون نفر جمعیت 5/9 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده نداریم بیان داشت: عدم باور این باعث عقب افتادگی استان شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت دهم 90 میلیون متر مکعب تأمین آب سطحی داشته باشیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای مازندران در حال حاضر 235 میلیون متر مکعب آب شهرها و 110 میلیون متر مکعب آب روستاها را تأمین می‌کند تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب شرب رامسر دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در حاشیه بازدید این پروژه ملی را از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری به مازندران عنوان کرد و گفت: این طرح 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و انتظار می‌رود در صورت اختصاص به موقع اعتبارات در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن به پایان برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به‌زودی سه میلیارد تومان برای این تصفیه‌خانه و تامین آب شرب مردم اختصاص ‌می‌یابد و مردم این شهرستان از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار و تلاش برای تأمین آب شرب امری عظیم است تصریح کرد: در مقابل عظمت و تشنگی آقا امام حسین (ع) و یارانش اگر بتوانیم این گام را برداریم کار بزرگی نکرده‌ایم.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول