اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل/30

نتانیاهو: در جهت تقویت شهرک‌سازی‌ حرکت کرده‌ام/ دیگر هیچ شهرک‌ اسرائیلی را خراب نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که از گردش بخشی از آرا به سمت احزاب تندرو نگران شده، در مصاحبه اخیر خود تلاش کرد موضعی افراطی‌تر در قبال شهرک‌ها اتخاذ کند.

نتانیاهو: در جهت تقویت شهرک‌سازی‌ حرکت کرده‌ام/ دیگر هیچ شهرک‌ اسرائیلی را خراب نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته با اتخاذ موضعی افراطی اعلام کرد در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر، دیگر از تخریب شهرک‌های اسرائیلی خبری نخواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که با روزنامه اسرائیلی «معاریو» مصاحبه می‌کرد، گفت عملکردش در دوره گذشته ثابت می‌کند که او در جهت تقویت شهرک‌سازی‌ها و نه تضعیف آن‌ها گام برداشته است. نتانیاهو همچنین از تبدیل مرکز آموزشی «عاریل» واقع در کرانه باختری به یک مرکز دانشگاهی به عنوان نمونه‌ای از اقداماتش در جهت تثبیت شهرک‌های اسرائیلی یاد کرده است.

مرکز آموزشی عاریل در اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری واقع شده و می‌توان از آن به عنوان نماد غصب زمین‌های فلسطینی‌ها یاد کرد.

وی در مصاحبه خود با معاریو در پاسخ به این سوال که «آیا باز هم شاهد تخریب و تخلیه شهرک‌های کرانه باختری خواهیم بود؟»، با قاطعیت گفت: دروانی که بولدوزها شهرک‌های یهودی را ریشه‌کن می‌کردند، دیگر گذشته و در برابر ما قرار ندارد.

سوال خبرنگار معاریو در واکنش به تخلیه تعداد محدودی از واحدهای غیرقانونی اسرائیلی کرانه باختری است که با دستور دیوان عالی اسرائیل انجام گرفت، مطرح شده است.

اوایل این هفته بود که موسسه «صلح همین حالا» با انتشار گزارشی سال 2012 را رکورددار ساخت شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌ها اعلام کرد. ساعتی پس از انتشار این گزارش، وزارت مسکن و ساخت و ساز اسرائیل طرح جدید خود برای ساخت 198 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را اعلام کرد.

رژیم‌صهیونیستی تنها در سه ماهه پایانی سال 2012 طرح ساخت حدود 6هزار واحد مسکونی در اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی را تصویب کرد.

به نظر می‌رسد نتانیاهو که در آستانه انتخابات با چرخش بخشی از آرا به سمت احزاب افراطی مواجه شده، قصد دارد نشان دهد که وی نیز در تندروی و پیروی از آرمان صهیونیست، چیزی از رقبای خود کم ندارد.

انتخابات پارلمانی اسرائیل سه‌شنبه هفته جاری با حضور 34 حزب و برای پر شدن 120 کرسی پارلمان برگزار می‌شود. آخرین نظرسنجی‌ها از انتخاب مجدد نتانیاهو و ادامه حضور راستگرایان در رأس کابینه رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول