اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل-2۵

نتایج نظرسنجی‌ها: حمایت‌ها از نتانیاهو به پایین‌ترین حد رسید

خبرگزاری فارس: در حالی‌ که ۴ روز تا انتخابات پارلمانی تل‌آویو باقی مانده است، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های دو روزنامه صهیونیستی حاکی از آن است که حمایت‌ از «بنیامین نتانیاهو» به پایین‌ترین حد رسیده است.

نتایج نظرسنجی‌ها: حمایت‌ها از نتانیاهو به پایین‌ترین حد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، 4 روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل، نظرسنجی‌هایی که امروز جمعه در روزنامه‌های «هاآرتص» و «یدیعوت آحارونوت» به چاپ رسیدن نشان می‌دهد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل احتمالاً در انتخابات پیروز می‌شود اما حمایت از وی به پایین‌ترین میزان در کمپین انتخاباتی وی رسیده است.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جناح راست اسرائیل، 63 کرسی از 120 کرسی پارلمانی را به دست می‌آورند و گروه «لیکود-بیتنا» به طور قطع بزرگترین حزب «کنست» خواهد بود ولی این امر با حمایت رو به فرسایش صورت می‌گیرد.

این نظرسنجی که در دو روزنامه مذکور به چاپ رسید حاکی از آن است که حزب نتانیاهو، 32 کرسی را در انتخابات پارلمان به خود اختصاص می‌دهد که این یکی از پیش‌بینی‌هایی است که نشانگر ضعف نتانیاهو است و نشان می‌دهد که کرسی‌های حزب نتانیاهو 10 کرسی کمتر از کرسی‌هایی است که حزب لیکود و اسرائیل بیت نو در سال 2009 زمانیکه به صورت جداگانه رقابت می‌کردند، به دست آوردند.

روزنامه یعدیعوت آحارونوت در سرخط خبرهای خود در این خصوص نوشت: شکاف در حال کم شدن است. 15 درصد از رأی‌دهندگان هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، نتایناهو از طرف جامعه بین‌الملل نیز تحت فشار است و کشورهای خارجی طرح‌های او برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و بیت‌المقدس را مورد سرزنش قرار داده اند.

این در حالی است که نتانیاهو در مصاحبه‌های خود تأکید کرد که در صورتیکه مجدداً در انتخابات پیروز شود، به هیچ‌عنوان شهرک‌سازی را متوقف نمی‌کند.

نظرسنجی هاآرتص نیز نشان داد که 47 درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که موضوعات اجتماعی و اقتصادی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها است و 10 درصد از آنها ایران را یکی از موضوعات مهم خطاب کردند و 18 درصد از آنها موضوع فلسطین را اولویت برتر دانستند.

مفسران اسرائیلی اعلام کرده‌اند که احتمالاً بعد از انتخابات نتانیاهو با دستکم یکی از احزاب میانه‌رو ائتلاف تشکیل می‌دهد تا یک صدای میانه‌روتری را به کابینه آورد و از شدت نگرانی‌های بین‌المللی بکاهد.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول