اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رای مثبت زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها

پیش‎نویس ایجاد سامانه اطلاعات شهری تصویب شد

خبرگزاری فارس: نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها از تصویب پیش‎نویس طرح الزام شهرداری‎های مراکز استان‌ها به ایجاد سامانه اطلاعات شهری در بیست و سومین نشست مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در گرگان خبر داد.

پیش‎نویس ایجاد سامانه اطلاعات شهری تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهرا نورا بعدازظهر امروز در حاشیه بیست و سومین نشست مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح در شورای عالی استان‎ها، شهرداری‎ها باید سامانه اطلاعات شهری ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه حق شهروندان را در دسترسی به آمار و اطلاعات شهری مطابق با قانون شوراهای اسلامی و شهرداری‎ها به رسمیت می‎شناسد.

دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق مبنای توسعه و پیشرفت است

نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها گفت: دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق مبنای توسعه و پیشرفت است لذا سامانه اطلاعات شهری بسترهای لازم به منظور ارتقاء بهره‎وری و ایجاد تصمیمات درست را فراهم می‎کند.

یکی از ویژگی‎های شهرهای شهروندمدار دسترسی به آمار و اطلاعات شهری است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان، اطلاع‎رسانی شفاف عملکردها برای تحقق توسعه و پیشرفت پایدار را با اهمیت دانست و ابراز داشت: یکی از ویژگی‎های شهرهای شهروندمدار دسترسی شهروندان و مدیران به آمار و اطلاعات شهری است.

نورا تصریح کرد: سامانه اطلاعات شهری به معنای تولید، تدوین، تحلیل و انتشار دوره‎ای آمار و اطلاعات شهری در حوزه‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، خدمات شهری، آموزشی و رفاهی، رضایتمندی، بهداشتی، زیست‌محیطی و سایر زمینه‎ها است.

وی ادامه داد: با استناد به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بند 12 ماده 55 و ماده 71 قانون شهرداری‎ها، بندهای هفت و 31 ماده 71 و ماده 76 قانون وظایف شوراهای اسلامی و مصوبه شورای عالی استان‎ها، مجمع مشورتی زنان پیش‎نویس طرح الزام شهرداری‎های مراکز استان‎ها به ایجاد سامانه اطلاعات شهری را تصویب کرد.

نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها ابراز داشت: این طرح ابتدا در کمیسیون‎های مربوطه شورای عالی استان‎ها و سپس در صحن علنی شورای عالی استان‎ها بررسی می‎شود.

بیست و سومین نشست یک‎روزه مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

روز گذشته نیز سی‌امین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شده بود.

لازم به ذکر است نشست بعدی مجامع فوق اسفند ماه سال‌جاری در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول