اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها:

17 طرح مجمع مشورتی در دستور کار شورای عالی استان‎ها قرار دارد

خبرگزاری فارس: نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها گفت: 17 طرح مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی در دستور کار شورای عالی استان‎ها است.

17 طرح مجمع مشورتی در دستور کار شورای عالی استان‎ها قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهرا نورا ظهر امروز در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان اظهار داشت: طرح‎های مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی از سال 1377 تا 16 آذر سال‌جاری مصوب شورای عالی استان‎ها قرار گرفته و آنچه لازم بوده به مجلس و یا وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: تمامی طرح‎هایی که از مجمع به شورای عالی استان‎ها ارسال می‎شود از نظر مسائل حقوقی در کمیسیون حقوقی شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‎گیرد.

نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها با تاکید بر اینکه ماده واحده باید به صورت خلاصه‎تری عنوان شود متذکر شد: آئین‎نامه اجرایی که در طرح‎ها به آن پرداخته شده اگر تخلیص شود می‎تواند به صورت بهتری در پیشبرد اهداف گام برداشته شود.

نورا ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‎های مناسبی که از سوی این مجمع انجام می‎گیرد می‎توان شاهد وضعیت بهتری در برگزاری فعالیت‎های فرهنگی شد.

عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی بانوان نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح الزام شهرداری‎های مراکز استان‎ها به منظور پاسداشت ایام نوروز خوشبختانه تمام مباحث موردنظر را در خود جای داده است.

فائزه عبداللهی با بیان اینکه تمدن‎ها و سنت‎های پیش‎بینی شده با مشارکت مردم در بند هفت طرح مذکور آمده است ابراز داشت: مسئله‎ای که باید در این طرح مورد توجه قرار بگیرد ایجاد تعلق شهروندان به شهر است که باید افزایش یابد.

وی افزود: سنت‎های حسنه با رویکرد فعالیت‎های شهری از جمله ضرورت‎هایی است که اگر در طرح پاسداشت نوروز دیده شود شاهد اتفاقات خوشایندی در جای جای کشور پهناورمان خواهیم بود.

عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه فرهنگ‎سازی در برگزاری سنت حسنه نوروز در بین مردم از مسائل حائز اهمیت است عنوان کرد: مردم باید همان طوری که در استقبال از نوروز به خانه تکانی منازل خود اقدام می‎کنند به تمیز شدن شهر نیز به عنوان خانه دوم توجه جدی داشته باشند.

عبداللهی با ابراز اینکه برگزاری جشنواره در این راستا می‎تواند تحولی نوین ایجاد کند یادآور شد: با برگزاری چنین برنامه‎هایی می‎توان در بسترسازی این فرهنگ تلاش کرد.

انتهای پیام/2307/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول