اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

تسهیل امور شهروندان از مهم‌ترین اهداف مجمع مشورتی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مدیریت شهری، تسهیل امور شهروندان و برخورداری از شهر سالم مهم‌ترین هدف مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها است.

تسهیل امور شهروندان از مهم‌ترین اهداف مجمع مشورتی است

زهرا نورا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یکی از طرح‎هایی که در این مجمع مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت "منشور شفاف‎سازی، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شوراها و شهرداری‎های کشور" است که در 16 آذر ماه سال‌جاری توسط شورای عالی استان‎ها به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: بعد از مصوبه مذکور، مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی مراکز استان‎ها پیشنهاد طرح الزام شهرداری‎ها را در راستای ایجاد و استقرار سامانه اطلاعات شهری ارائه کردند تا بر اساس مقتضیات محلی و آیین‎نامه‎ای خاص تدوین شود و بعد از تصویب در شوراهای متبوع و شهرداری‎ها به اجرا درآید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اطلاع‎رسانی در گذشته نیز از طریق سایت‎های شهرداری وجود داشته است ابراز داشت: این اطلاعات بیشتر مبتنی بر گزارش‎های محدود به فعالیت‎های عمرانی در قالب سخنرانی‎ها بوده و از چارچوب علمی نیز برخوردار نبودند.

نورا متذکر شد: طرحی که در دستور کار این اجلاس قرار دارد بر مبنای "تولید، تدوین، تحلیل و انتشار دوره‎ای آمار و اطلاعات شهری" در حوزه‎های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، خدمات شهری، رفاهی، آموزشی و حتی رضایتمندی و نظرسنجی بهداشتی و زیست‌محیطی در قالب جداول با سرانه‎های مشخص و دقیق است.

مجمع مشورتی تقریباً در هر فصل در یکی از استان‎های کشور برگزار می‎شود

وی با بیان اینکه مجمع مشورتی تقریباً در هر فصل در یکی از استان‎های کشور برگزار می‎شود اظهار کرد: در کمیسیون‎های فرهنگی اکثراً طرح‎های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری مطرح می‌شود اما در مجمع بانوان طرح‎هایی که مربوط به شوراها و مختص بانوان است مورد تبادل نظر قرار می‎گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به فعالیت‎های مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‎های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج، تدوین سند امنیت ملی بانوان از سوی وزارت کشور، آیین‎نامه مرخصی خانوادگی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، تکمیل پرسشنامه در راستای احصاء آمار مشارکت سیاسی زنان در سطح ملی از مهم‌ترین طرح‎هایی است که به تصویب مجمع رسیده و هر کدام از آنها در مجلس و دولت ارائه شده است که مرتباً پیگیری می‎شود.

فعالیت مجمع مشورتی در دوره دوم بیشتر به موارد قانونی متمرکز شده است

نورا با اشاره به اینکه فعالیت مجمع مشورتی در دوره دوم بیشتر به موارد قانونی متمرکز شده است تصریح کرد: تلاش شده تا مفاد قانونی که برای بانوان پیش‎بینی شده از سوی دولت اجرایی شود که در بسیاری از موارد از طریق شورای عالی استان‎ها مواردی مطرح و اجرایی شد و در برخی موارد نیز در قالب پیشنهاداتی ارائه شد.

شکل‎گیری مشاوره امور بانوان در شهرداری‎ها یکی از خواسته‎های جدی مجمع مشورتی است

وی با بیان اینکه شکل‎گیری مشاوره امور بانوان در شهرداری‎ها یکی از خواسته‎های جدی مجمع مشورتی است متذکر شد: پارک مخصوص بانوان نیز از دیگر مواردی است که در اکثر مراکز استان‎ها طراحی و عملیاتی شده ولی گلستان با وسعتی که برای این طرح متصور شده است از دوره دوم این موضوع مطرح و اقدام به تملک اراضی شد.

تملک‎های پارک بانوان تقریباً رو به اتمام است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه تملک‎های پارک بانوان تقریباً رو به اتمام و بخش اعظمی نیز اجرایی شده است خاطرنشان کرد: طرح‎های بزرگی برای رفاه حال بانوان شکل گرفت که امیدواریم به زودی شاهد به ثمر نشستن این پروژه‎ها باشیم.

مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی مراکز استان‎ها جمعه 29 دی ماه در سالن اجتماعات هتل شهاب گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/آ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول