اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارزیابی سال 90 مشخص شد

کسب رتبه عالی شورای آموزش و پرورش کردستان در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس ارزیابی سال گذشته، شورای آموزش و پرورش استان رتبه عالی را در سطح کشور کسب کرد.

کسب رتبه عالی شورای آموزش و پرورش کردستان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با حضور تمامی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های صورت گرفته توسط تمامی اعضاء منجر به کسب این رتبه شده است.

وی شورای آموزش و پرورش، جایگاه و قوانین و مقررات آن را قانونی دانست و با تاکید بر اینکه باید از تمامی امکانات برای رفع مشکلات آموزش و پرورش استفاده شود، آن را نشانگر اهمیت این شورا خواند.

ساکی هدف از تدوین سند تحول بنیادین را که در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، دستیابی به حیات طیبه توسط دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: تعلیم و تربیت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش کردستان تعلیم و تربیت سیاسی، زیستی و بدنی، اقتصادی و حرفه‌ای و علمی و فناورانه را از دیگر ساحت‌های حیات طیبه آموزش و پرورش خواند و ابراز امیدواری کرد که فرمانداران و سایر مسئولان عضو شورای آموزش و پرورش برای رسیدن به حیات طیبه تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گفته ساکی، برای رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه، 23 هدف و 131 راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

وی از عدم توجه لازم به بحث الکترونیکی کردن مدارس گلایه کرد و گفت: در دولتی که به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، مسئله الکترونیکی شدن مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و این نیاز به همت فرمانداران و سایر مسئولان دارد.

ساکی بودجه آموزش و پرورش برای تحقق تمامی برنامه‌ها و اهداف را ناکافی دانست و افزود: باید به دنبال راهکارهای جلب مشارکت جدید باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه میزان درآمد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌های استان را به ترتیب در سال‌های 89، 90 و 91 را 3 میلیارد و 462 میلیون ریال، 3 میلیارد و 48 میلیون ریال و یک میلیارد و 880 میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه ساخت و سازها در شهرهای استان روند افزایشی داشته است اما درآمد آموزش و پرورش در خور توجه نیست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کردستان گفت: وزارت آموزش و پرورش ادعا دارد که برخی از مدارس شبانه‌روزی به واسطه برخورداری روستاها از نعمت جاده دسترسی و امکانات حمل و نقل ضرورت ادامه کار خود را از دست داده‌اند و ضرورت آن تنها زمانی بود که روستاهای اطراف مدارس شبانه‌روزی از چنین امکاناتی محروم بودند.

ساکی همچنین از احداث 12 فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: قرار است اسکلت آن‌ها توسط راه و شهرسازی احداث و مابقی توسط نوسازی مدارس اجرایی شود.

وی در پایان به وجود 16 شورای آموزش و پرورش در سطح استان کردستان اشاره کرد و افزود: این شوراها تا پایان آذرماه امسال 109 جلسه برگزار کرده و 794 مورد مصوبه داشته‌اند که 703 مصوبه آن اجرایی شده است.

انتهای پیام/79001/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول