اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیفه کل ارامنه آذربایجان در دیدار با استانداران آذربایجان‌شرقی و سیونیک:

ملت ارمنستان و ایران با هم وحدت و صمیمیت دارند

خبرگزاری فارس: خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: ارامنه تبریز و آذربایجان، اگر چه از نظر کمیت، کمتر از برادران مسلمان هستند؛ اما آن‌چه مهم است، وحدت و صمیمیت دو ملت است که واقعیت باشکوهی را به نام ایران و ایرانی رقم می‌زند.

ملت ارمنستان و ایران با هم وحدت و صمیمیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، گریگور چیفتچیان در دیدار با استاندار سیونیک ارمنستان که در رأس یک هیئت اقتصادی برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود، همکاری دو کشور ایران و ارمنستان را مایه خیر و برکت برای دو ملت دانست و افزود: گسترش روابط سیاسی دو کشور، در کنار روابط اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، نشان‌گر دوستی دیرینه دو ملت است.

گریگور چیفتچیان با بیان اینکه امروز، وضعیت سیاسی جهان، دائماً در حال تغییر است، تاکید کرد: جمهوری‌اسلامی ایران و ارمنستان، باید از این تغییرات، برای تحکیم دوستی و مناسبات مشترک بهره بگیرند.

وی با اشاره به موقعیت ارامنه تبریز گفت: ارامنه تبریز و آذربایجان، اگر چه از نظر کمیت، کمتر از برادران مسلمان هستند؛ اما آن‌چه مهم است، وحدت و صمیمیت دو ملت است که واقعیت باشکوهی را به نام ایران و ایرانی رقم می‌زند.

استاندار سیونیک نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور گفت: دیدار مشترک دو استاندار آذربایجان‌شرقی و سیونیک با خلیفه کل ارامنه آذربایجان، یادآور اشتراکات و پیشنه تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و ارمنستان است.

سورن خاچاتوریان به سفر دور روزه خود به آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: این سفر، به عنوان یک سرآغاز باشکوه، دوره درخشانی را در روابط دو کشور رقم خواهد زد.

وی افزود: ظرفیت‌های مشترک دو کشور، در کنار سابقه طولانی همزیستی دو ملت، می‌تواند پشتوانه مساعدی برای افزایش تعامل دو جانبه باشد.

امروز مقابل دسیسه‌های استکبار وظیفه داریم

استاندار سیونیک با بیان اینکه هم‌اکنون صدهزار ارمنی، بدون کوچکترین دغدغه خاطر، در ایران زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز، در مقابل دسیسه‌های استکبار، وظیفه داریم تا سطح روابط صمیمانه خود را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور در جمع ارامنه تبریز و دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: صمیمیت و مودت ایرانیان، علی‌رغم اختلاف در مذاهب و قومیت‌های مختلف ارزشمند است.

وی افزود: امروز، ایران و ارمنستان، با توجه به داشتن اشتراکات فرهنگی و سرمایه‌های مشترک مادی و معنوی، باید بیش از پیش، داشته‌های مشترک خود را در کنار یکدیگر قرار دهند.

علیرضابیگی به نقش ارامنه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایرانیان ارامنی در طول هشت سال دفاع مقدس، با خلوص نیت تمام، ایثار و ارادات خود را به میهن ابراز داشته و پابه‌پای مسلمانان، در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه دو کشور، با بهره‌‌مندی از ظرفیت تاریخی مستمر و پیوسته، از صمیمی‌ترین ملل جهان به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: امروز، ایران و ارمنستان، با قرار گرفتن در جغرافیای مشترک حساس، مورد رصد دشمنانی واقع هستند که چشم دیدن وحدت ملت‌ها را ندارند؛ بنابراین صمیمیت و مودت دو ملت، برای بیگانگان، مایوس‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول