اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

تولید 50 هزار تن خرما در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از تولید بیش از 50 هزار تن خرما در آبپخش خبر داد.

تولید 50 هزار تن خرما در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمداسماعیل شفیعی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مسئولان این شهرستان اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جایگاه کشاورزی بسیار مهم و تعیین‌کننده است و باید در راستای تقویت کشاورزان اهتمام ورزیم.

این مسئول افزود: ارائه تسهیلات به کشاورزان و بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی در دستور کار مسئولان قرار دارد و برای این مهم نهایت تلاش خود را به کار می گیریم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با بیان اینکه آبپخش حدود 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 8 هزار هکتار از این اراضی به کشت نخیلات اختصاص یافته که نشان دهنده جایگاه آبپخش در تولید خرماست.

شفیعی از تولید بیش از 50 هزار تن خرما در آبپخش خبر داد و تصریح کرد: آبپخش حدود یک میلیون و 220 هزار اصله نخل را در خود جای داده و امسال بیش از 50 هزار تن خرما در این منطقه تولید شد.

وی اضافه کرد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در آبپخش مهم‌ترین اولویت است و از نخلداران و تولیدکنندگان خرما انتظار داریم با افزایش سطح کیفی محصولات خود، در بهبود بازار فروش اهتمام ورزند تا خرمای آبپخش در سطح داخلی و بین‌المللی بازار خود را پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: افزایش کیفیت خرمای تولیدی و بهبود شرایط بسته‌بندی و صادرات این محصول در دستور کار این اداره قرار دارد که در سال جاری در این راستا اقدامات لازم انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با اشاره به وضعیت دامداران آبپخش نیز گفت: تعداد بهره‌برداران دامی که به طور پراکنده در روستاهای این منطقه مستقر هستند بیش از 500 نفر بوده که در روستاهای چم‌تنگ، بصری، مکابری، بنه محمد عبدالله، گناوکان، بنه‌عباس و مشفق‌آباد در این امر فعالیت دارند.

شفیعی اذعان داشت: همکاری مطلوبی با تولیدکنندگان در تمام مناطق داریم و هم در محصولات کشاورزی و هم محصولات دامی تلاش خود را برای افزایش کیفیت محصول به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از کشاورزان انتظار داریم مشکلات و معضلات موجود را به ما منتقل کنند تا بتوانیم نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول