اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر خبر داد

اجرای پروژه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: هم اکنون پروژه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر با مشارکت پارک علم و فناوری خلیج فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی استان از سوی یک شرکت دانش‌بنیان در دست پیگیری است.

اجرای پروژه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، مهدی محمدی در نشست راهبردی خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر اظهار داشت: برخورداری از برند جهانی تنها راه برون‌رفت از وضعیت موجود بازار خرمای تولیدی این استان و خوشه صنعتی، راهی برای برند شدن این محصول است.

محمدی اضافه کرد: درآمد پایین نخل‌داران نسبت به سختی و هزینه بالای کاشت، داشت و برداشت خرما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کیفیت، استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن خرمای این استان است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون پروژه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر با مشارکت پارک علم و فناوری خلیج فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی استان از سوی یک شرکت دانش‌بنیان در دست پیگیری است که براساس پیش‌بینی‌ها در سه ماه آینده مرحله شناخت آن پایان می‌یابد و پیشنهادهای عملی برای بهبود وضعیت به دستگاه‌های مرتبط ارایه می‌شود.

محمدی درباره چشم‌انداز خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر ادامه داد: به مدت سه سال باید مرحله داشت، برداشت و صنایع تبدیلی خرمای بوشهر در اجرای خوشه صنعتی به مرحله‌ای برسد که در کشور و بازارهای بین‌المللی جای خود را به‌خوبی پیدا کند که تحقق این مهم باعث افزایش درآمد نخل‌داران و برند شدن خرمای استان خواهد بود.

وی گفت: برای جمع‌آوری نیاز و مشکلات بخش خصوصی در حوزه خرمای استان بوشهر، مراکز آموزش عالی این استان آمادگی پیگیری پروژه‌های تحقیقاتی دارند و پارک علم و فناوری خلیج فارس و شهرک‌های صنعتی نیز از پایان‌نامه‌های کاربردی در این زمینه حمایت مالی خواهند کرد.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول