اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان:

پایگاه لرزه‌نگاری در قمصر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان از افتتاح پایگاه لرزه‌نگاری در قمصر از توابع شهرستان کاشان خبر داد.

پایگاه لرزه‌نگاری در قمصر افتتاح شد

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این پایگاه با 50 میلیون تومان هزینه توسط مدیریت بحران استان اصفهان تجهیز و زیر نظر دانشگاه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فعالیت دارد که می‌تواند پس‌لرزه و لرزه را تشخیص و اعلام نماید.

این مسئول اجرای طرح جامع لرزه‌خیزی کاشان را یکی اقدامات مهم در این شهرستان برای پیشگیری از خسارات جانی و مالی اعلام و تصریح کرد: در این طرح، شعاع لرزه‌خیزی در منطقه کاشان و گسل‌ها شناسایی شده تا سمت و سوی توسعه شهرستان کاشان مشخص شود.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان در ادامه با اشاره به حضور بیش از 2 هزار نفر در طرح حضرت زینب(س) کاشان افزود: حضور مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور در این طرح، بیانگر اهمیت اجرای این مانور بود که این شهرستان به عنوان شهر پایلوت مجری آن بود.

به گفته وی با اجرای طرح حضرت زینب(س) در کاشان هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل توان خود را به نمایش گذاشتند و در قالب این مانور بازتوانی آنها در مقابله با زلزله اجرایی شد تا میزان آمادگی آنان و دستگاه‌های شهرستان سنجیده شود.

شیشه‌فروش خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی کاشان بعد از یک سال از آغاز این طرح و با فراگیری آموزش‌هایی که با همکاری دانشگاه‌های شریف و کاشان برگزار شد، با حضور در این مانور میزان آمادگی خود را با موفقیت به نمایش گذاشتند.

این مسئول میزان اعتبار تخصیص داده شده برای اجرای طرح حضرت زینب‌(س) در شهرستان کاشان را بیش از 200 میلیون ذکر کرد.

نخستین مانور زلزله طرح توانمندسازی هیئت‌های مذهبی کاشان با عنوان طرح زینب‌(س) به عنوان طرح پایلوت کشور در این شهرستان با حضور مهدی قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد فرید لطیفی معاون بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور و منصور شیشه‌فروش مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول