اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

چهاردهمین مانور مقابله با زلزله در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهاردهمین مانور مقابله با زلزله امروز همزمان با سراسر کشور در بیش از هزار و 400 مدرسه استان قم برگزار شد.

چهاردهمین مانور مقابله با زلزله در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برگزاری مانور مقابله با زلزله یکی از راه‌هایی است که در چند سال اخیر برای مقابله با زلزله‌های احتمالی در کشور ما انجام می‌شود.

این مانور تجربه‌ای است مبتنی بر یادگیری که می‌تواند عملکرد دانش‌آموزان را سامان دهد. در واقع آموزش زلزله به منظور ایجاد تغییرات در رفتار افراد صورت می‌گیرد تا آنها بتوانند توانایی‌ها و مهارت‌های خود را برای انجام دادن کارهای مشخص در هنگام زلزله، قبل و بعد از آن بهبود بخشند.

پیش از این هشتم آذر به عنوان روز برگزاری مانور زلزله در مدارس سراسر کشور اعلام شده بود تا حلقه مفقوده آموزش در مدیریت بحران در این زمینه به کار گرفته شود.

این مانور امروز همزمان با سراسر کشور در بیش از هزار و 400 مدرسه استان قم در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

مراسم نمادین این مانور در مدرسه راهنمایی شهیده قضایی با حضور دانش‌آموزان، معاون عمرانی استانداری قم، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مسئولانی سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر، سازمان امداد و نجات، محیط زیست و نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مانور، پس از پخش آژیر خطر از رادیو سراسری همزمان با سراسر کشور، پناه‌گیری و خروج اضطراری، نمایش مانور در محوطه آموزشگاه، مهار کردن آتش، حمل مجروح، امداد رسانی، حفظ خونسردی در مواقع بحرانی، بالابردن سرعت عکس‌ id="1452_5" style="background: #ffd700">العمل در هنگام بروز سوانح طبیعی و بالابردن آمادگی در هنگام زلزله توسط دانش‌آموزان اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در حاشیه برگزاری مانور، اهداف برگزاری این مانور را افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی دانست.

محسن nd: #ffd700">اروجی نحوه پناه‌گیری و تخلیه اضطراری صحیح دانش آموزان، بالابردن مهارت و عکس‌العمل صحیح، افزایش سرعت عمل، ماندگاری آموزش و کاربردی کردن آموخته‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این مانور ذکر کرد.

وی با ابراز رضایت از نحوه برگزاری این مانور افزود: استان قم آمادگی خوبی برای مقابله با حوادث احتمالی طبیعی دارد و برگزاری چنین مانورهایی می‌تواند نقش موثری در بالابردن میزان آمادگی استان، کاهش تلفات انسانی و خسارات، مقاوم‌سازی سازه‌ها و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برخورد با حوادث غیرمترقبه داشته باشد.

انتهای پیام/78006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول