اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی هلال احمر اعلام شد

جزئیات جدید از امداد هوایی برای نجات مادر باردار در مناطق زلزله‌زده ‌

خبرگزاری فارس: مسئول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان هلال احمر آذربایجان‌شرقی جزئیات جدیدی از نجات یک مادر باردار روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران‌ را تشریح کرد.

جزئیات جدید از امداد هوایی برای نجات مادر باردار در مناطق زلزله‌زده ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعلی سیدی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر تماس تلفنی فرمانداری و رئیس جمعیت هلال احمر ورزقان مبنی بر وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای طیویل از توابع ورزقان که به علت برف و کولاک و بسته بودن راه روستا امکان انتقال زمینی بیمار وجود ندارد، بلافاصله 8 نفر از اعضای تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان با بالگرد از تبریز به ورزقان اعزام شدند.

سیدی ادامه داد: بعد از ورود به ورزقان با هماهنگی شبکه بهداشت یک نفر ماما همراه تیم اعزامی به طرف روستای طیویل حرکت کردندکه به علت وضعیت نامساعد اطراف روستا امکان فرود بالگرد میسر نشد که بالاجبار بالگرد در بالای کوهی نزدیک به روستا فرود آمد.

تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان افزود: بعد از یک ساعت پیاده‌روی  تیم امداد و نجات به روستای تیویل رسیدند، بعد از معاینه بیمار توسط ماما وضعیت جنین  وخیم تشخیص داده شد که نیروهای اعزامی بلافاصله با انجام بسکت، بیمار را به بالای کوه و از آنجا به بالگرد و به قید فوریت به بیمارستان اهر انتقال دادند.

سیدی اضافه کردند: در سال‌های گذشته در همین روستا همسر قبلی این بیمار در وضعیت مشابهی به علت بسته بودن راه فوت کرده بود که این بار با اعزام به موقع بالگرد از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی تصریح کرد: این عملیات نزدیک به 4 ساعت طول کشید که در آن تیم امداد هوایی و تیم امداد تخصصی امداد و نجات کوهستان با بهره‌گیری از تجهیرات انفرادی و بالگرد شرکت داشتند. 

انتهای پیام/60002/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول