اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

آموزش‌ در دانشگاه‌ها عملی ـ کاربردی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: آموزش‌ها در دانشگاه‌ها عملی و کاربردی نیستند و امروز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور موقعیت بسیار خوبی دارد تا ما را از این وضعیت بیرون ببرند.

آموزش‌ در دانشگاه‌ها عملی ـ کاربردی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیم‌نژاد عصر امروز در بیست و یکمین اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در کرمان با اشاره به اینکه دشمن ما را از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار داده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی کشور و امکانات بالقوه و استعدادهایی که داریم، می‌توانیم از وضعیت کنونی و مشکلات به خوبی خارج شویم. 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها عملی و کاربردی نیستند، افزود: امروز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور موقعیت بسیار خوبی دارد تا ما را از این وضعیت بیرون ببرند، زیرا آموزش علمی همراه با عمل و مهارت است و باید بیشتر جامعه را با این آموزش‌ها آشنا کنیم. 

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: زمینه لازم برای استقلال مملکت استفاده از آموزش و پرورش و نیروهای ماهر است که در صنعت و معدن به کار گرفته شده و استعداد کشور را شکوفا می‌کند، زیرا افراد به حدی توانمند می‌شوند که کارآفرین شده و اختراع دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز آموزش فنی و حرفه‌ای در خدمت دانشگاه‌ها قرار دارد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال در جامعه می‌شوند و برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد هستند و می‌تواند نقش بسیار خوبی داشته و وابستگی‌های اقتصادی ما را برطرف کند و اقتصاد ناشی از تخصص و توانمندی را خلق کند. 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: نظام استاد شاگردی نوین که به تصویب رسیده، مشکلات کسبه، کارگاه‌ها، بخش صنعت و تولید کشور رفع می‌شود و در گذشته به دلیل اینکه مشکلاتی وجود داشت کسب و کار دچار رکود شده و این رکود موجب ضرر به اشتغال و آموزش شده بود.

وی افزود: وزارت تعاون و رفاه اجتماعی برنامه‌ای را به تصویب رساند و ‌مصوب شد؛ بخش تولید، صنعت و کسبه ‌می‌توانند نیروهای را به عنوان شاگرد بگیرند و این واحدها از مالیات و بیمه معاف می‌شوند و اگر این طرح در کشور به خوبی انجام شود، انقلابی در زمینه کار در کشور صورت می‌گیرد.

ابراهیمی‌نژاد عنوان کرد: طرح استاد شاگردی زیر نظر فنی و حرفه‌ای برگزار‌ و استاد و شاگرد ‌توسط مراکز فنی و حرفه‌ای به یکدیگر معرفی می‌شوند‌ تا زمانی که بازرسان از کارگاه‌ها بازدید می‌کنند، دچار مشکل نشوند و این افراد دو برابر دوره‌های‌ آموزش فنی و حرفه‌ای را زیر نظر استاد می‌گذرانند.

‌وی گفت: شاگرد در پایان دوره در امتحانات فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کند و گواهی از مراکز فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کند‌، همچنین توسط فنی و حرفه‌ای مانند دیگر شاگردهای این مراکز بیمه حوادث می‌شوند و حداکثر این دوره دو ساله است و این طرح برای کارگاه‌های کوچک است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت:‌ در تبصره دو ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده اگر تمام‌ صنایع، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی، آموزش‌های ضمن خدمت برای کارکنان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برگزار کنند، 10 درصد از مالیات آن‌ها کسر می‌شود.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع تولیدی باید این موقعیت استفاده کنند و موجب امر خیر در استان کرمان شوند و مبلغی از مالیاتی که باید بپردازند را در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرف کنند.

انتهای پیام/‌80018/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول