اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد خبر داد

آموزش سالانه 2 هزار و 500 نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد گفت: سالانه 2 هزار و 500 نفر در چهار بخش آموزش ثابت، روستاییان، صنایع و اصناف آموزش‌های مهارتی در پارس‌آباد آموزش می‌بینند.

آموزش سالانه 2 هزار و 500 نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد

اسماعیل کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از سال 78 با هشت کارگاه آموزشی جوشکاری، مکانیک، تراکتور، تیلر، تراشکاری، برق صنعتی، ورق‌کاری، نقشه‌کشی و اتومکانیک مرکز فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در این کارگاه‌ها به علاقمندان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

این مسئول افزود: در مرکز ثابت ما رشته‌های فنی به صورت دایمی و مستمر به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود و در آموزش روستاییان نیز اکثر رشته‌ها شامل کشاورزی و صنایع وابسته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه رشته‌هایی در کشت و صنعت مغان با توجه به وجود امکانات و تجهیزات دایر شده و آموزش با اولویت کارآموزان و جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها اجرایی شده تا شاهد ارتقای مهارت‌ها در این حوزه باشیم.

کیانی در خصوص آموزش در اصناف نیز گفت: در این زمینه اصناف مختلف به ویژه نانوایان با هدف بالا بردن کیفیت تولید نان آموزش‌های لازم را می‌بینند تا همه عوامل نانوایی بتوانند در این زمینه مجهز به بهترین شیوه‌های آموزشی باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه مکانیک بیان داشت: برق صنعتی درجه دو، جوشکاری، تراشکاری و ورق‌کاری در این حوزه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود که اغلب افراد آموزش‌دیده موفق به اخذ دیپلم فنی و حرفه‌ای می‌شوند.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از کارآموزان این مرکز مشغول فعالیت در صنایع مختلف هستند و در کلیه بخش‌ها و در 10 رشته و 40 حرفه‌ آموزش به آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان بوده و افراد آموزش دیده که اغلب فارغ‌التحصیلات دانشگاهی هستند با داشتن مدارک مهارتی می‌توانند از تسهیلات مناسب استفاده کرده و برای خود اشتغال مولد و پایداری را برقرار کنند.

کیانی فعالیت 15 مربی در این مراکز را یادآور شد و افزود: هشت نفر از این مربیان با مدرک فوق‌ لیسانس و پنج نفر نیز به عنوان مدرس دانشگاه فعالیت دارند که سعی می‌کنند جدیدترین مهارت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد‌ به پرداخت تسهیلات به صاحبان مدارک فنی و حرفه‌ای در قالب مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه مدارک فنی و حرفه‌ای به این متقاضیان ارائه می‌شود ما شاهد آن هستیم که افراد مورد نظر از طریق ارگان‌های دولتی در زمان مورد نیاز در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با هدف تسهیل در رفت و آمد کارآموزان به مرکز، سرویس ایاب و ذهاب رایگان در اختیار کارآموزان قرار گرفته تا آنها بتوانند با کمترین مشکل مهارت‌های لازم را یاد بگیرند.

این مسئول در پایان سخنان خود تعهد اجرایی امسال فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد را 550 هزار نفر ساعت اعلام کرد و افزود: ما در طی سال سعی می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم و به همین خاطر در پیشبرد اهداف نیز اغلب سعی می‌کنیم تا از نیروهای کارآموز زبده استفاده کنیم.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول