اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای بهشهر خبر داد

فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط 150 زندانی بهشهری

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهر گفت: 150 نفر از زندانیانی که دوران محکومیت خود را در زندان بهشهر می‌گذرانند، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموختند.

فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط 150 زندانی بهشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، به منظور فراهم‌سازی زمینه ارائه آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای و همکاری متقابل اداره زندان بهشهر با این مرکز و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل مربوطه، نشستی با حضور حسن آشکاران معاون و مسئول آموزش اداره زندان بهشهر و کارشناسان مرکز شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر گفت: توانمند‌سازی زندانیان برای اشتغال مفید و مولد پس از آزادی، یکی از اهداف آموزش به زندانیان است و این مرکز آمادگی خود را به منظور ارائه آموزش رشته‌های مختلف فنی، خدماتی و کشاورزی به مددجویان زندان‌ باز بهشهر اعلام کرد.

علی مهدی‌پورزارمی با تأکید بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان که همراه با تجهیز کارگاه‌ها بود، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف از جمله ارتقای آموزش‌های کیفی کارگاه‌های مرکز ثابت، تجهیز به روز کارگاه‌ها، آموزش طرح استاد شاگردی، آموزش افراد کارآفرین زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و با توجه به اهمیت موضوع آموزش افرادی که به هر دلیل در ندامت‌گاه‌ها به سر می‌برند از اولویت‌های برنامه آموزشی سال آینده این مرکز است.

وی تصریح کرد: این گونه آموزش‌ها با فراهم آوردن زمینه‌ اشتغال، نقش سازنده‌ای در تقویت روحیه خودباوری و همچنین تأمین معاش آینده و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان دارد.

مهدی‌پور یادآور شد: در 9 ماهه سال‌ جاری، 150 نفر از زندانیان زندان‌باز بهشهر به میزان 35 هزار نفر ساعت از آموزش در حرفه‌های جوشکاری، پرورش قارچ دکمه‌ای، کشت کار گلخانه و سرویس و نگهداری خودرو برخوردار ‌شدند.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول