اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور قرآن آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش مازندران بیش از 40 هزار حافظ قرآن دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران بیش از 40 هزار حافظ قرآن دارد.

آموزش و پرورش مازندران بیش از 40 هزار حافظ قرآن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه بعدازظهر امروز در همایش استانی قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در بخش پروژه قرآنی طرح نور سه موضوع برجسته قرآنی به صورت ملی پیگیری شد.

وی از نام‌نویسی 181 هزار دانش‌آموز مازندرانی در اجرای طرح نور در سایت متبوع اشاره کرد و ادامه داد: 83 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در آزمون طرح ملی قرآنی شرکت کردند که 44 هزار نفر حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم بودند.

کاوه اندوخته 40 هزار نفری حافظان قرآن در آموزش و پرورش مازندران را سرمایه گرانبهای معنوی استان دانست و افزود: ثبت‌نام جدید متقاضیان طرح نور از امروز در سایت قرآنی کارش را شروع کرد.

رئیس اداره امور قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دارالقرآن‌ها مدارس به صورت فوق‌العاده روی حفظ قرآن کریم کار می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته از 362 کلاس درس در شیفت بعد از ظهر سهم مازندران برای فراگیری قرآن کریم بود که بیش از یک‌هزار و 202 کلاس نیز تشکیل شد.

وی افزود: هم‌اکنون 51 مدرسه قرآنی شیفت صبح در مازندران فعالیت می‌کنند.

کاوه انتخاب برای جذب 179 مربی تازه استخدام شده در مدارس قرآنی را به دور از خطا عنوان کرد و گفت: تاکنون مربیان مدارس قرآنی دو دوره آموزشی را گذرانده و سومین مرحله آموزش ضمن خدمت این افراد بعد از عید برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه 95 درصد دانش‌آموزان مدارس مازندران حافظ آیت‌الکرسی هستند، خاطر نشان کرد: شروع سال تحصیلی جدید حفظ دعای فرج امام زمان (عج) در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

رئیس اداره امور قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان به فوق برنامه‌هایی که به ابتکار آموزش و پرورش مازندران در حوزه قرآن و عترت انجام شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی و ترتیل‌خوانی شش جزء قرآن و پخش از شبکه دو از سری فعالیت‌های متفرقه ما در حوزه پرورشی بود.‌

انتهای پیام/86006/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول