اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف صورت گرفت

بقاع امامزادگان قاضیلر خلخال میزبان محفل انس با قرآن

خبرگزاری فارس: بقاع امامزادگان سید احمد (ع)، سید صفی‌الدین (ع) و ام کلثوم (س) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) شاهد برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت هفته وقف و با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از علاقمندان به ائمه اطهار (ع) بود.

بقاع امامزادگان قاضیلر خلخال میزبان محفل انس با قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم و محفل معنوی امام جمعه شهرستان خلخال در سخنانی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وقف واقفان را برخوردار از اجر معنوی دنیوی و اخروی عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه‌های وقف توسط اداره اوقاف بیشتر در زمینه دستگیری از نیازمندان، ساختن کتابخانه‌ها، کمک به ازدواج جوانان، ساخت مدارس، توسعه بقاع متبرکه مصرف شده است و امسال نیز هفت موقوفه به موقوفات شهرستان خلخال اضافه شده است.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری از رونمایی یک مورد وقف جدید به صورت ساختمان دو طبقه به ارزش 700 میلیون ریال توسط یک خانواده خلخالی در شاهرود خبر داد و گفت: این عمل خیر باعث فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ وقف در جامعه شده و تاکید ائمه اطهار و معصومین نیز در زمینه وقف می‌تواند برای جامعه ما درس بزرگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: قدم در راه حق برداشتن لغزش ندارد و این تحفه عظیم الهی و عطیه رحمت از سوی خداوند توسط ائمه الهی بر مسلمانان جاری شده و افتخاری بزرگ برای دین اسلام و جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرستان خلخال با بیان اینکه ابعاد وقف در جامعه آن هم وقف فرهنگی، اعتقادی و ارزشی پنهان مانده است، افزود:‌ نباید احساس کنیم که وقف تنها در مسائل مادی و دارایی‌های این دنیا خلاصه می‌شود بلکه وقف می‌تواند دایره وسیعی از نیازمندی‌های بشر در حوزه اعتقادی، فرهنگی، ارزشی، اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی را نیز در بر بگیرد.

رشتبری به ماندگاری وقف و اهمیت جاودانه بودن آن اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که واقف در زمینه‌های مختلف به این امر سفارش شده الهی و توصیه ائمه اطهار توجه می‌کند و نسبت به انجام آن خود را مسئول می‌داند باید به خاطر داشته باشد که وقف ثروت ناتمامی است که حسنات و خیرات آن هم در دنیا و هم آخرت به درد او خواهد خورد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه تعدادی از واقفان، هیئت امنای مساجد و امامزادگان و خبرنگاران فعال در زمینه پوشش اخبار هفته وقف شهرستان خلخال تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این محفل معنوی انس با قرآن دو نفر از قاریان برگزیده کشوری و استانی شهرستان خلخال به قرائت آیات الهی پرداخته و جمع حاضر نیز در این محفل نورانی آنها را همراهی کردند.

انتهای پیام/62008/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول