اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اعلام کرد

ثبت‌نام 6 هزار متقاضی در سامانه طرح اشتغال اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اعلام کرد: تاکنون 6 هزار نفر متقاضی اشتغال در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاهای استان اصفهان در سامانه این طرح ثبت‌نام کرده اند.

ثبت‌نام 6 هزار متقاضی در سامانه طرح اشتغال اصفهان

مهدی مجلس‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر اظهار کرد: اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر در شورای اشتغال کشور تصویب و برای طرح‌ها بودجه مصوب و در نهایت در تبصره 11 بودجه کشور، اعتبار 80 میلیارد تومانی را برای تأمین اشتغال استان اصفهان پیش‌بینی کردند.

وی با بیان اینکه این اعتبار برای شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها جدای اعتبارات کمیته امداد برای افراد زیر پوشش کمیته امداد است، افزود: سامانه‌ای برای ثبت نام این افراد راه اندازی شد که افراد باید در این سامانه اطلاعات شخصی خود را وارد کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون 6 هزار نفر متقاضی در استان اصفهان این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها تا پایان سال باز است گفت: افراد با وارد کردن مشخصات خود و نیز دریافت کد رهگیری وارد سامانه شده و ثبت نام می‌کنند.

مجلس آرا ادامه داد: پس از ثبت نام افراد متقاضی، متولیان امر آخر هر ماه وارد سامانه و اسامی افراد به تفکیک شهرستان‌ها جدا و در اولویت دریافت وام اشتغال قرار می‌ دهند.

وی تأکید کرد: اولویت دریافت وام اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر با کسانی است که مدارک لازم را کامل وارد و تا کنون در جایی بیمه نشده و هیچ وام اشتغال‌زایی پیش از این دریافت نکرده باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی کار در شهرستان‌ها آغاز شده است، افزود: میزان وام و نیز تعداد افراد مورد پذیرش در شهرستان‌ها با هم متفاوت و در برخی از شهرستان‌ها 200 هزار نفر و در برخی دیگر تا یک‌هزار و 200 نفر سهمیه ظرفیت پذیرش دارد.

وی اضافه کرد: البته به میزان ابلاغ شده اعتبار، نیرو جذب می‌کنیم و این اعتبار ابلاغ وام‌ها بستگی به داشتن شهرستان‌ها دارد.

مجلس آرا گفت: در آخرین جلسه کار گروه اشتغال تاکید ویژه شد که مشکلات شهرستان‌ها را بررسی و درصد اعتبار را ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها فعال و تشکیل پرونده می‌دهند، تاکید کرد: اطلاع رسانی این طرح به طور هم‌زمان در فرمانداری شهرستان‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری ها و میادین شهر و زیر نویس تلویزیونی اطلاع رسانی و اعلام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در مورد روند بررسی طرح تصریح کرد: کسانی که شرایط این طرح را داشته و در این چهار سال اخیر وام اشتغال نگرفته باشند، با تکمیل مدارک فنی تشکیل پرونده و مدارک آنها در جلسه توجیهی ارائه و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌دهند که برای کار پیشنهادی چه میزان وام لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح رفتن به سوی تولید و اشتغال پایدار است، گفت: در بهمن ماه جاری به مرور پرونده‌ها به شعب بانک‌ها در هر منطقه معرفی و عملیات اجرای کامل  و دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

مجلس آرا گفت: این تسهیلات برای افراد زیر حمایت در شهرهای زیر 20 هزار نفر و نیز روستاها است که سرپرستان خانوار در این طرح اولویت بیشتری دارند.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول