اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:

پدافند غیرعامل سرمایه‎گذاری بلندمدت برای کاهش خسارات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: پیاده‎سازی اصول پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری بلندمدت برای به حداقل رسیدن خسارات در مواقع بحرانی است.

پدافند غیرعامل سرمایه‎گذاری بلندمدت برای کاهش خسارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این شرکت که با حضور تمامی اعضا برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و دارا بودن اقلیم مناسب یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به خصوص گندم و دیگر غلات در سطح کشور به شمار می‎رود، از همین رو باید تمامی تمهیدات در خصوص اصول صحیح نگهداری گندم که از اصلی‎ترین شاخصه‎ها در حوزه فعالیت‎های شرکت‎های غله در سراسر کشور است، اندیشیده و به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: مبحث پدافند غیرعامل موضوع بسیار حساس و قابل تاملی در زمینه‎های مختلف اعم از اقتصادی و غیره است که طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در این باب که می‎فرمایند «باید تدابیر کارساز در باب پدافند غیرعامل را عملی کنید» تمامی مدیران و مسئولان موظف هستند در این مسیر با برگزاری جلسات و نشست‎های کارشناسی و بهره‎گیری از تجربیات دیگر دستگاه‎ها در زمینه پدافند غیرعامل مجموعه خود را در این زمینه توانمند سازند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اذعان داشت: یکی از اصلی‎ترین نکاتی که این شرکت خود را موظف به رعایت آن می‎داند پیاده‎سازی مقررات مدنظر و اعلام شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در مواقع بروز بحران و خطر است که نمونه بارز آن در شرکت غله ادامه ارائه خدمات فنی، بازرگانی و اداری همچون تامین آرد و نان جامعه است که شرکت غله گلستان در زمستان سال 1386 با توجه به اینکه استان‎های نوار شمالی کشور دچار قعطی گاز طبیعی شده بودند با برنامه‎ریزی مناسب و هماهنگی لازم توانست نان مورد نیاز استان را به موقع و بدن کوچک‎ترین کاستی در اسرع وقت تامین کند.

وی افزود: در دین مبین اسلام مبحث پدافند غیرعامل، موضوعی بسیار عمیق و ریشه‎دار است کما اینکه در بسیاری از فتوحات پیامبر مانند جنگ خندق و یا جنگ احد شاهد هستیم که ایشان از شگردهای دفاعی برای کاهش زیان و یا پیروزی در جنگ از این اصل استفاده احسن می‎کردند، همچنین خداوند در آیه 80 از سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید «و ما به او (حضرت داود علیه السلام) ساخت زره را تعلیم کردیم تا شما را از آسیب جنگ در امان بدارد».

حسین‎پور خاطرنشان کرد: تمامی این موارد نشان‎دهنده آن است که دین اسلام در گذشته اصول را آموخته و ما وظیفه داریم متناسب با نوع فعالیت و میزان بهره‎مندی از اصل پدافند غیرعامل آن را به کار ببندیم.

وی تاکید کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان نیز با تشکیل زودهنگام کمیته پدافندغیرعامل نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کرده است که تشکیل اتاق فکر به منظور بهره‎گیری از آرا و اندیشه‎های تمامی کارکنان در این زمینه، برنامه‎ریزی به منظور برگزاری کارگاه‎های آموزشی برای کارکنان با موضوع پدافند غیرعامل در سطح تمامی نمایندگی‎های سراسر استان، شناسایی نکات مرتبط با پدافند غیرعامل در فصل خرید سال آینده و اعلام لزوم رعایت آن به واحدهای تابعه در استان، نصب دوربین‎های مداربسته در اکثر مراکز ذخیره‎سازی دولتی استان، برنامه‎ریزی به منظور دوگانه‌سوز کردن سیستم گرمایشی ادارات تابعه در استان از جمله نتایج و به نوعی ماحصل برگزاری جلسات کمیته پدافند غیرعامل در این شرکت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان یادآور شد: به کارگیری و پیاده‎سازی اصول و قواعدی که در بحث پدافند غیرعامل آمده است در محیط کار و حتی زندگی به نوعی سرمایه‎گذاری بلندمدت است که در مواقع بروز خطر و بحران موجب به حداقل رسیدن خسارات و زیان‎ها می‎شود.

شایان ذکر است در این جلسه هر یک از اعضا با توجه به حوزه فعالیتی خود مباحثی را پیرامون پیشگیری و تقویت توان بازدارندگی، مطرح کردند. 

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول