اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسول امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان:

وقف جاودانگی را برای بشر به ارمغان می‌آورد

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقف عامل است که جاودانگی را برای بشر به ارمغان می‌آورد.

وقف جاودانگی را برای بشر به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لیلا کدخدایی پیش از ظهر امروز در همایش وقف بانوان و احسان ماندگار در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرچند بشر از نظر علمی به جایگاهی نرسیده که بتواند تا ابد در دنیا باقی بماند اما معنویت با انجام کارهای خوب و حسنه می‌تواند به ماندگاری انسان بیانجامد.

وی افزود: وقف تنها منحصر به دین مبین اسلام نیست چراکه سایر ادیان هم از این فرهنگ خیر بهره‌برده‌اند تا جایی که ایران قبل از اسلام هم به وقف توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

مسئول امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه فرهنگ وقف در جامعه در حال گسترش و توسعه است به‌طوریکه اکنون 200 مورد وقف سالیانه در کشور اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه آمار ارایه شده از وقف هر سال افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: در سال 89 بالغ بر یک هزار و 50 مورد وقف در کشور وجود داشته است و این آمار در سال 1390 به 2 هزار مورد افزایش یافته است.

کدخدایی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ وقف یقینا در سال‌های آن شاهد همدیگر شدن و نهادینه شدن این سنت در سطح جامعه در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به نوآوری در زمینه‌های وقف یادآور شد: در وقف افراد آزاد هستند تا با شرایط روز جامعه و به فراخور نیازهای موجود آن نسخه وقف را به گونه‌ بپیچند که جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شود.

مسئول امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان افزود: وقف‌های مشارکتی و ارایه خدمات در قالب‌های متنوع باعث ماندگاری می‌شود و این  مهم را باید همواره مدنظر قرار داد.

وی گفت: افراد زیادی در تاریخ وجود دارند که خود را با وقف جاودانه کرده‌اند.

در ادامه این همایش از بانوان واقف سیستان و بلوچستان و نفرات برتر سی‌پنجمین دور مسابقات قرآنی حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن تقدیر شد.

انتهای پیام/75001/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول